به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد باقر قالیباف عصر دوشنبه در ورزشگاه تختی خرم آباد در استان لرستان افزود: انقلاب ما انقلاب محرومان و مستضعفان و امام ما امام مهربانی ها است و بنا بر فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی، مستضعفان و محرومان تا آخر خط با این انقلاب همراه هستند.
قالیباف با بیان اینکه سرزمین ایران از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار و بنا بر آمارهای معتبر، پنج درصد منابع و یک درصد جمعیت دنیا را دارد، افزود: چرا با وجود این منابع و بهترین نیروهای جوان و متخصص، جوانان بیکار و مشکل اشتغال در کشور وجود دارد.
قالیباف بیان کرد: یکی از دلایل مشکل اشتغال، ضعف مدیریت در حوزه اجرایی کشور است و در 29 اردیبهشت ماه سکان اداره کشور باید به کسی سپرده شود که از منابع و ظرفیت های انسانی استفاده کند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با ذکر این نکته که کسی باید مدیریت اجرایی کشور را در اختیار داشته باشد که به پیمان 12 فروردین 58پایبند باشد، افزود: رییس جمهوری باید درک درستی از جامعه و مشکلات مردم داشته و هیچ دغدغه ای جز رفع مشکلات مردم نداشته باشد.
قالیباف اظهار کرد: مردم باید در سرنوشت خود و همه صحنه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حضور داشته باشند.
وی افزود: امروز سرمایه ها و نقدینگی بانک ها متعلق به همه مردم است و باید مردم بتوانند برای اقتصاد کشور تلاش کنند و از سرمایه کشور بهره بگیرند ولی چند 10 هزار میلیارد از سرمایه های بانک در اختیار چند صد نفر است و مردم برای یک وام 50 میلیون ریالی باید ماه ها و سال ها در نوبت بمانند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: چگونه در مرزهای کشور همه چیز قابل کنترل است اما قاچاق کالا و ارز که باعث شده فقط چهار درصدی ها سرمایه کشور را در اختیار بگیرند و بیشترین منفعت از اموال عمومی را ببرند، قابل کنترل نیست.
وی گفت: علت تعطیلی هر روزه کارخانه ها این است که چهار درصدی های قاچاقچی و وارداتچی اجازه کار به تولید کنندگان نمی دهند و این افراد دلال با فرار مالیاتی و خلاف قانون، جنس قاچاق وارد کشور می کنند.
قالیباف اضافه کرد: امروز از امنیت سرمایه سخن گفته می شود در حالی که بیش از هر زمان دیگر نیازمند آرامش، آسایش، دوستی و محبت هستیم اما با بی تدبیری های کنونی این امر امکان پذیر نیست.
وی گفت: در حوزه امنیت سرمایه گذاری چه می شود انجام داد در حالی که بخشی از فساد در موسسات مالی مشهود و سپرده گذاری برخی افراد ضعیف با حداقل سرمایه در تهدید است.
وی با طرح این پرسش که دولتی که قادر نیست سپرده پیرزن بر ویلچر نشسته را حفظ کند، چطور می خواهد امنیت سرمایه گذاری را فراهم کند، افزود:
چرا سرمایه چهار درصدی ها حفظ می شود ولی سرمایه سرمایه گذاران کوچک وخرد از بین می رود.
وی تاکید کرد: به هم زدن امنیت توسط برخی افراد نشان از بی تدبیری افرادی است که نا امنی و دوری از آسایش را برای کشور به ارمغان آورده اند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: 29 اردیبهشت پایان کار کسانی است که فقط حرف زدند و شعار دادند، ولی ما به جای حرف، کار و عمل از خود ارائه می دهیم.
وی گفت: دولت مردم به محض استقرار، شمارش معکوس برای ایجاد پنج میلیون شغل را آغاز خواهد کرد و به دنبال تغییر وضعیت موجود است.
قالیباف افزود: هزینه جاری دولت در مدت این سه سال، سه برابر شده است ولی میزان یارانه اقشار کم درآمد و فقیر در هفت سال گذشته افزایش نداشته است.
وی خطاب به تولید کنندگان اظهار کرد: به تجار وارد کننده مواد اولیه کارخانجات و کالاهای ضروری باید فرصت و تسهیلات ارائه شود ولی دست فرصت طلبان و چهار درصدی ها قطع می شود.
وی با بیان اینکه همه تصمیم گیری ها نباید در تهران متمرکزباشد، افزود: باید از ظرفیت های جوانان در استان ها نیز استفاده کرد وبه آنها فرصت داد. قالیباف گفت: در دولت مردم، خدمت از مناطق محروم کشور آغاز می شود به گونه ای که یکایک مردم تحول اقتصادی و رفع مشکلات کشور را احساس کنند.
وی در ادامه به بحث لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان و اقشار مختلف و بهبود شرایط آموزش و پرورش و آموزش عالی به عنوان موتور محرکه کشور اشاره کرد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه به صورت همزمان برگزار می شوند.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.