به گزارش ایرنا، ' منصور شیشه فروش ' روز چهارشنبه در همایش آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در اصفهان با بیان اینکه باید از حوادث و بلایای طبیعی درس بگیریم، افزود: مهمترین درسی که باید از این حوادث و بویژه از زلزله اخیر کرمانشاه بگیریم این است که یک راهبرد مناسب را برای فرآیند ساخت و ساز ایمن دنبال کنیم.
وی با اشاره به تعداد کشته های زلزله های کرمان، بروجرد، ورزقان و کرمانشاه افزود: نمی توانیم مانع وقوع زلزله و حوادث طبیعی شویم اما می توانیم با ساخت و سازهای ایمن و اصولی خود را با این حوادث طبیعی سازگار کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه باید وظایف خود را قبل، حین و بعد از بحران بدانیم گفت: مدیریت های محلی باید برای هر یک از تهدیدها و حوادث طبیعی برنامه داشته باشند.
وی با بیان اینکه هر حادثه ای به بحران منجر نمی شود، گفت: بحران هنگامی رخ می دهد که در اثر وقوع حادثه، سیستم از نظم خارج شود.
شیشه فروش با بیان اینکه سند پیشگیری و کنترل حوادث 10 سال قبل توسط رهبر معظم انقلاب به سران سه قوه ابلاغ شد، گفت: باید مخاطرات را بشناسیم و جامعه را برای مقابله با آنها آماده کنیم.
وی با بیان اینکه طرح خطرپذیری استان اصفهان تدوین شده و به کلیه شهرستان ها و دستگاه های مرتبط ابلاغ شده است افزود: این طرح مشخص می کند که از 100 سال گذشته تاکنون چه حوادث و خطراتی در این استان اتفاق افتاده و چه حوادثی سابقه وقوع داشته است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: مدیریت واحد در زلزله اخیر کرمانشاه، روند امدادرسانی و کمک به مناطق زلزله زده را ساماندهی کرد.
وی با بیان اینکه حوزه وزارت راه و شهرسازی برای جلوگیری از حوادث و بحران ها وظایف مهمی برعهده دارد افزود: مکان یابی و مناسب سازی کاربری ها و انجام مطالعات خطر پذیری شهرها، بهبود مدیریت و نظارت بر ساخت و سازها و تقویت نظام مهندسی و ممنوعیت و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر ایمن از وظایف مهم وزارت راه و شهرسازی است.
شیشه فروش با اشاره به اینکه توجه به ساز و کار بیمه برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به هنگام حوادث اهمیت ویژه ای دارد، گفت: نباید پس از وقوع حوادث، دغدغه جبران خسارت داشته باشیم.
وی افزود: باید همه تاسیسات مهم و شریان ها و اماکن مسکونی بیمه باشد تا دغدغه ای برای جبران خسارت نداشته باشیم .
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: باید برنامه عملیاتی برای ساخت و ساز ایمن در کشور تدوین کنیم و در این زمینه وظایف هریک از دستگاهها مشخص شود.
وی در بخشی از سخنان خود عملکرد مدیریت بحران کشور در دولت تدبیر و امید را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: مدیریت بحران کشور ساختار قوی دارد.
همایش آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با حضورمعاونان وزیر, مدیران کل راه و شهرسازی و رئیسان عمران و بهسازی شهری استان ها روز چهارشنبه درهتل عالی قاپوی اصفهان برگزار شد.
این سمینار با هدف بررسی وضعیت بحران ها در کشور و چگونگی مقابله با مشکلات حاصل از بلایای طبیعی بویژه زلزله و فرونشست زمین برپا شد.
همچنین در این سمینار یک روزه درخصوص آخرین وضعیت کشور در مباحث پدافند غیرعامل بحث و تبادل نظر شد.
ت/ 7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.