به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری مانور زلزله در مدارس اظهار کرد: باید در بحث آموزش به خصوص در مدارس که محل آموزش و پرورش دانش آموزان و آینده سازان کشور است فرهنگ سازی مناسب شکل بگیرد.
وی افزود: به ازای هر واحد آموزش می توان تا 25 درصد از تلفات و خسارات ناشی از مخاطرات طبیعی کاهش داد و آموزش های مدارس می تواند در آگاه سازی بچه ها و والدین انها نقشی موثر ایفا کند.
کرمی گفت: علاوه بر آموزش ها و طرح هایی که در مدارس وجود دارد همانند دادرس و دیگر آموزش های ایمنی و زلزله می توان از امکانات و تجهیزات مناسب در مدارس نیز استفاده کرد و به عنوان مثال از چادر های امدادی در مدارس برای بالابردن مهارت دانش آموزان بهره برد.
وی با بیان اینکه مطالبه مردمی برای استحکام بخشی و ایمن سازی در ساخت و سازها و این حساسیت در ذهن دانش آموزان ایجاد شود، یادآور شد: مخاطرات طبیعی همواره در کمین ماست و باید نسبت به ساخت و ساز ایمن و مناسب برای زلزله و بالابردن تاب آوری در جامعه تلاش فرهنگ سازی شود.
وی با اشاره به زلزله 7.3 ریشتری ماه گذشته استان کرمانشاه گفت: این زلزله خسارات جانی و مالی بسیاری را در کرمانشاه ایجاد کرد و حتی در استان ایلام هم با توجه به شدت آن خساراتی به ساختمان ها و تأسیسات زیربنایی در پی داشت.
کرمی افزود: برگزاری مانور زلزله در مدارس که هر ساله هشتم آذرماه برگزار می شود با شعار جامعه تاب آور و مدرسه ایمن و با هدف ایجاد فرهنگ مطالبه مردمی برای ایمن سازی ساختمان ها و بالا بردن تاب آوری در جامعه برای گذر از مخاطرات است.
وی یاداور شد: از جمله سیاست های برگزاری این مانور در مدارس بالا بردن تاب آوری و فرهنگ مقابله با مخاطرات و بلایای طبیعی در دانش آموزان به عنوان نسل آینده کشور است..
این نشست با حضور مدیران کل دستگاه های مرتبط و معاون مدیریت بحران استانداری ایلام و کارشناسان این مدیریت برگزار شد.
لازم به ذکر است روز هشتم آذرماه به عنوان مانور زلزله و ایمنی در مدارس در تقویم ملی کشور ثبت شده است امسال محله مدرسه محور در مخاطرات در مانور زلزله در مدارس مشخص شده است و مانور زلزله در محلات کشور با محوریت مدارس برگزار می شود.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.