به گزارش ایرنا، محسن یارمحمدیان روز شنبه در نشست مشترک مدیران اداره کل با اعضای انجمن راهنمایان گردشگری استان افزود: با توجه به رشد و گسترش گردشگری داخلی و خارجی در اصفهان، در پی تخصصی شدن بازدید گردشگران در اصفهان هستیم.
وی با اشاره به اهداف راه اندازی مرکز نظارت بر تورهای گردشگری اصفهان اظهار کرد: با توجه به حضور گسترده گردشگران در اصفهان، این اداره کل به دنبال تخصصی شدن فعالیت راهنمایان گردشگری و بهینه شدن بازدید از آثار تاریخی توسط گردشگران است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان همچنین نظارت دقیق تر بر بازدید گردشگران از بناهای تاریخی و حذف راهنمایان غیر حرفه ای از حوزه راهنمای گردشگری استان از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.
وی با اشاره به نقش صنایع دستی در توسعه گردشگری ایران و اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه مجموعه جهانی میدان امام اصفهان یکی از بزرگترین مراکز عرضه صنایع دستی جهان به شمار می رود تلاش داریم تا با ایجاد کمیته بازرسی از تورها به نحوه عرضه صنایع دستی به گردشگران به ویژه گردشگران خارجی توسط راهنمایان تور نیز نظارت داشته باشیم.
یارمحمدیان خاطرنشان کرد: مرکز تخصصی نظارت بر تورهای گردشگری استان اصفهان با همکاری معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان و انجمن راهنمایان گردشگران استان راه اندازی می شود.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا واثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
این استان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.