به گزارش ایرنا، محسن یارمحمدیان روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این قطار گردشگری حامل 47 گردشگر خارجی از ملیت‌های خارجی است که شامگاه سه شنبه وارد ایستگاه راه آهن اصفهان شد.
محسن یارمحمدیان افزود: این گردشگران از ملیت‌های آلمان، دانمارک، مکزیک، فنلاند و ترکیه و سایر کشورهای اروپائی هستند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: این قطار سال‌های قبل از مرز ترکیه و مجارستان توسط شرکت‌های عقاب طلایی و هزار و یکشب وارد ایران می شد اما امسال از مرز ترکمنستان و سرخس وارد اصفهان شد.
وی تصریح کرد: گردشگران شب گذشته را درقطار اقامت کردند و امروزاز اماکن تاریخی اصفهان شامل میدان نقش جهان، مجموعه کاخ چهلستون، عالی قاپو و دیگر بناهای تاریخی اصفهان بازدید می کنند.
یارمحمدیان خاطرنشان کرد: این گردشگران امشب اصفهان را به مقصد شیراز ترک می کنند.
قطار گردشگری روسی - ایرانی وابسته به شرکت عقاب طلایی است که با همکاری شرکت پاسارگاد تور، گردشگرانی از قاره های آمریکا، اروپا و آسیا را در قالب تور گردشگری ' جواهرات ایران - جاده ابریشم ' به منظور دیدن آثار تاریخی و فرهنگی ایران به کشورمان آورده است.
سیزدهمین قطار گردشگری آمریکایی، اروپایی و آسیایی هفته گذشته وارد اصفهان شد.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.