در پی این تخریب که چهارشنبه شب گذشته رخ داد؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: تخریب دیوار بیرونی خانه تاریخی نائل خلاف قانون است و مقصرآن اصلی آن باید در برابر قانون پاسخگو باشند.
فریدون الهیاری با بیان اینکه دیوار این خانه توسط همسایگان برای تعریض کوچه تخریب شده است افزود: پس از اطلاع از تخریب غیر قانونی دیوار این خانه تاریخی توسط همسایگان، پیگیری این موضوع از طریق مراجع قضایی در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه این خانه متروک بود و کسی از درون این خانه اطلاعی نداشته است، افزود: پیمانکار میراث فرهنگی برای مرمت دیوار تخریب شده این بنا در محل مستقر و مشغول بازسازی آن شد.
الهیاری با بیان اینکه بیشتر سقف های این بنا در سال های گذشته ریخته اما پلان آن بطور کامل موجود است گفت: پلان بنا و دیواره ها قابل احیا و بازسازی است .
وی با بیان اینکه سیاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری واگذاری اینگونه بناهای تاریخی برای بهره برداری مناسب به بخش خصوصی است اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی فقط وضع موجود آنها را حفظ می کند و با استفاده از بهره برداران بخش خصوصی در جهت احیا آنها اقدام خواهد کرد.
خانه تاریخی سید جواد نائل در کوچه مسجد مصری اصفهان قرار دارد شب گذشته به وسیله شماری از همسایگان این بنا به قصد تعریض کوچه آسیب دید.
این بنای تاریخی در اواخر دوره صفویه ساخته شده و در هفتم مهرماه سال 1354 با شماره ۱۱۰۲ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ' وزوان' ، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.