سید سیف الله فیاضی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این شهرستان بدلیل قرار گرفتن در مسیر استان های جنوبی و غربی کشور و طبیعت چشم نواز و آثار تاریخی ارزشمند، همواره مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی بوده است.
وی تالاب بین المللی چغاخور و تالاب های گندمان، سولگان و دهنو، باغ آورگان، چشمه گلوگرد، گردشگاه گردبیشه، چشمه آب سفید، چشمه و تفرجگاه سیاسرد، گردش گاه مادر و دختر گندمان، بقعه امامزاده حمزه علی، امامزاده قیس بن علی، نقوش سنگی برجسته سولک در تنگ کوهستانی سولک (ساوالک) بختیاری را از جمله اماکن دیدنی و سیاحتی منحصر به فرد این شهرستان عنوان کرد.
فرماندار بروجن از آمادگی کامل این شهرستان در استقبال از مسافران نوروزی سال 96 خبر داد و گفت: 80 کلاس و مراکز اقامتی و مکانهای عمومی دولتی و بخش خصوصی با امکانات کامل رفاهی و اقامتی مناسب برای اسکان مسافران در این شهرستان مهیا شده است.
فیاضی اظهار کرد: 8 اقامتگاه گردشگری با ظرفیت برپایی سه هزار چادر در سطح شهرستان نیز برای مسافران نوروزی پیش بینی شده است.
به گفته وی، 2 اکیپ راهنمایی مسافران نوروزی، 2 پایگاه امداد جاده ای و 2 اکیپ سیار پلیس راه برای خدمت رسانی بهتر به مهمانان نوروزی در این شهرستان فعال شده است.
فرماندار بروجن ادامه داد: با آغاز طرح نوروزی کشیک ادارات، اصناف، نیروهای امدادی، انتظامی، پلیس راه، بخش بهداشت و درمان و راهداری آماده خدمت رسانی به مسافران است.
فیاضی افزود: تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران و گردشگران در ایام نوروز در تمامی امامزادگان شهرستان فراهم شده و ویژه برنامه های نوروزی نیز به صورت شاخص در بقاع امامزادگان حمزه ابن علی در بلداجی، علی ابن احمد در دهنو، عسگر و علی در گندمان و میرحیدر شاه در نقنه شهرستان بروجن فراهم است.
وی تصریح کرد: طبیعت بکر، جاذبه های طبیعی و قرار گرفتن شهر بروجن در محور مواصلاتی خوزستان - اصفهان و محورهای غربی کشور از مهم ترین دلایل استقبال و سفر گردشگران به این شهرستان است.
شهرستان بروجن با بیش از 121 هزار نفر جمعیت در 62 کیلومتری شهرکرد در سال 95 پذیرای حدود 250 هزار مسافر نوروزی بود.
خبرنگار: عاطفه هاشمی - مرتضی شاهوردی**انتشار: جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.