به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار 'حسین اکبری' روز پنجشنبه در آئین گرامیداشت 9 آذر «روز حماسه و ایثار شهرستان نطنز» گفت: بسیج نقش بسیار مهمی در پیروزی جبهه مقاومت در برابر داعشی ها و تکفیری ها بازی کرد و جهان اسلام با محوریت جمهوری اسلامی و الگو گیری از تفکر بسیجی به خوبی توانست این توطئه را خنثی کند.
وی با اشاره به برنامه داعش برای نابود کردن جبهه مقاومت و تضعیف موقعیت جمهوری اسلامی در منطقه افزود: این شجره خبیث بعد از خروج آمریکایی ها از عراق و توسط خود آنها ایجاد شد که توانست در زمانی کم بر چند منطقه مهم کشور عراق تسلط یابد.
معاون فرهنگی سپاه قدس بیان کرد: روزهای نخست شکل گیری داعش، آمریکایی ها عده ای از بعثی ها را با آنها هم پیمان کردند تا بتوانند به هدف های خود برسند اما با همبستگی مردم عراق، فتوای مراجع، تدبیر جمهوری اسلامی، تفکر بسیجی و کمک های سردار سلیمانی نقشه های آنها خنثی شد.
او اضافه کرد: شرایط در کشور سوریه بدتر از عراق و نزدیک به 90 درصد این کشور سقوط کرده بود اما در زمانی که محاسبه های آماری، نظامی و سیاسی سقوط را تمام شده می دانست، به یکباره با کمک جمهوری اسلامی معادله ها تغییر کرد.
سردار اکبری با اشاره به قدرت بسیج در کشورهای عراق و سوریه در راستای تغییر معادلات به نفع جبهه مقاومت گفت: بسیج جهان اسلام از فاطمیون و حیدریون گرفته تا زینبیون و فاتحین هر جا گام نهادند، داعشی ها کاری از پیش نبردند و تحقق وعده صادق سردار رشید اسلام در جهان را شاهدیم.
وی عنوان کرد: داعشی ها به دست کسانی ساقط شدند که ارزش های اخروی را به زیبایی های دنیایی ترجیح دادند و توانستند ایران اسلامی را به خاکریزی تبدیل کنند که دیگر کشورها نیز بتوانند با استفاده از آن با جبهه ستم و زور مبارزه کنند.
معاون فرهنگی سپاه قدس تشریح کرد: ایالات متحده به تلافی تمام شکست های همراه با رسوایی خود تلاش دارد تا ارزش هایی مانند ولایت، شهادت و مهدویت را از جامعه بگیرد و اگر جمهوری اسلامی در برابر آمریکا مقاومت نمی کرد، آنها دین خدا را از روی زمین محو می کردند.
او ادامه داد: نهاد مقدس بسیج در زمان همدست شدن همه دشمنان علیه ایران اسلامی و نگرانی عمیق آنها از آینده انقلاب و پیشرفت هایش تشکیل شد و حضرت امام خمینی (ره) با تاکید بر شعار نه غربی و نه شرقی تکلیف آینده های دور انقلاب را هم مشخص کرد.
سردار اکبری گفت: دشمنان در دوران دفاع مقدس هم بر این خیال بودند که جمهوری اسلامی توان پاسخگویی به هجمه های سنگین آنها را نخواهد داشت اما خود باوری و خدا باوری نهادینه شده در جامعه به واسطه پیروزی انقلاب، معادلات جنگ تحمیلی را هم تغییر داد.
خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7430/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.