الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** تاکید روحانی بر تداوم طرح تحول نظام سلامت در قالب گزارش عملکرد 100 روزه دولت از مهمترین اخبار سراسری مورد توجه بود. دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری با ارایه گزارش 100 روز نخست دولت دوازدهم به مردم، گفت: برنامه طرح تحول سلامت ادامه می یابد، ما در دولت دوازدهم همان مسیر را برای خدمات بیشتر، ارزان تر و فراگیرتر ادامه می دهیم. وی افزود: این بدان معنا نیست که ما مشکلاتی نداریم، مشکلاتی در طرح تحول سلامت عمدتا در بخش بیمه ها داشتیم، دلیلش این بود که برنامه ریزی ما بر این بود که پنج میلیون نفری که بیمه نیستند بیمه شوند. دستور دادم این را دنبال کردند که به جای پنج میلیون نفر، 11 میلیون نفر شد، یعنی شش میلیون نفر از کسانی که از بیمه های دیگر استفاده می کردند، بیمه هایشان را رها کردند و به این بیمه آمدند و به دلیل رایگان بودن ثبت نام کردند و البته این بار سنگینی را بر دوش دولت گذاشت.
*** انتشار تصویر مربی تایلندی با روسری و توضیحات فدراسیون کبدی درباره آن، نیز در صدر اخبار مورد توجه بود. از روز سه شنبه تصاویری از مربی مرد تیم ملی کبدی بانوان تایلند در فضای مجازی منتشر شد که این مربی با روسری در کنار سالن مسابقات بانوان حضور دارد. فدراسیون کبدی روز چهارشنبه اقدام مربی مرد تیم ملی کبدی بانوان تایلند در سر کردن روسری و ورود به سالن مسابقات کبدی قهرمانی بانوان آسیا در گرگان را «فریبکاری» توصیف کرد و ضمن عذرخواهی از جامعه ورزش کشور اعلام کرد: این اقدام به دلیل سهل انگاری عوامل کنترل کننده رخ داده است.
*** تقدیر سردار آزمون از لباس مجری مراسم قرعه کشی جام جهانی نیز از اخبار مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، چند روزی هست که کاربران ایرانی به صفحه شخصی این مجری ورزشی معروف روس هجوم برده اند و از وی خواسته اند برای اینکه شبکه ۳ سیما بتواند تصاویر مراسم را پخش کند، لباس مناسبی بپوشد. در همین رابطه سردار آزمون در استوری خود هم نوشته عجیبی را منتشر کرده و از این مجری بابت انتخاب لباس مناسب برای این مراسم تشکر کرده است.
*** اظهارات سخنگوی قوه قضاییه درباره سخنان اخیر رئیس دولت نهم و دهم علیه قوه قضاییه نیز از اخبار مورد توجه بود. حجت الاسلام محسنی اژه ای در نشست خبری اخیر خود گفت: بعضی ها می پرسند این مواردی که از سوی رئیس دولت دهم بیان شده دروغ ، نشر اکاذیب و بعضا افترا و توهین است البته نه صرفا به قوه قضاییه و اینکه چرا برخورد نمی شود، که باید بگویم حکمت صبر قوه قضاییه در آینده ای نه چندان دور برای شما روشن می شود.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** گرفته شدن میزبانی جام باشگاه های کشتی آزاد جهان از کاشان از مهمترین اخبار محلی مورد توجه بود. روابط عمومی فدراسیون کشتی روز چهارشنبه اعلام کرد: با عنایت به مذاکرات فراوان صورت گرفته و دو جلسه ملاقات حضوری مسئولان ارشد فدراسیون کشتی با مدیران سیاسی و ورزشی شهر کاشان و در نهایت در نظر گرفتن مهلت پایانی، برای فراهم آوردن شرایط میزبانی از سوی مدیریت این شهرستان، امکان تحقق این میزبانی میسر نشد و این مسابقات در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می شود.
*** بی توجهی برخی رهگذران به یک تصادف در اصفهان نیز از اخبار مورد توجه بود. برخی منابع خبری فیلم کوتاهی از یک حادثه تصادف در خیابان جی اصفهان را منتشر و عنوان کرده اند که در این حادثه یک دستگاه کامیون با یک موتور سیکلت برخورد می کند اما برخی از رهگذران بی توجه از کنار این حادثه عبور می کنند.
*** دومین روز آلوده در ماه جاری ( آذر ) در اصفهان نیز از اخبار مورد توجه بود. کیفیت هوای اصفهان امروز چهارشنبه نیز همچون روز گذشته به سبب پایداری هوا و کاهش دما در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و افراد بیمار قرار گرفت.
گ/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.