الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** 6 آذر بعنوان روز تعطیل رسمی در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی در 24 ساعت گذشته قرار داشت. به گفته برخی منابع خبری، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که طبق مصوبه مجلس، ششم آذر تعطیل رسمی است. بهروز نعمتی افزود:به موجب مصوبه مجلس که در ۲۷ بهمن ۹۵ به تایید شورای نگهبان رسیده و ۲۰ فروردین ۹۶ در روزنامه رسمی منتشر شده، هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) تعطیل رسمی تعیین شده است. به گفته وی، احتمالا بدلیل انتشار این مصوبه قانونی در روزنامه رسمی در اوایل سال جاری این تعطیلی در تقویم سال ۹۶ ثبت نشده است.
***ممنوعیت ارائه قلیان در رستوران ها نیز از اخبار مورد توجه بود. رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس با تاکید بر اینکه ارائه قلیان در رستوران‌ها تخلف محسوب می‌شود، گفت: بطور قطع اگر رستورانی نسبت به ارائه قلیان عمل کند، پلمب خواهد شد.
*** ادامه واکنش ها به توقیف 2 روزه روزنامه کیهان نیز از اخبار مورد توجه بود. امروز در بسیاری از رسانه ها و شبکه های اجتماعی، موافقان و مخالفان این کار به بیان نظرات یا انتقادهای خود پرداختند.دادستانی تهران بر اساس شکایت دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی مبنی بر اقدام روزنامه کیهان برخلاف سیاست های اصولی و بیّن جمهوری اسلامی ایران در مسائل و امنیت منطقه ای، حکم بر توقیف 2 روزه این نشریه در روزهای شنبه و یکشنبه این هفته داد.
*** اعلام حضور آیت الله سیداحمد خاتمی در فضای مجازی نیز از اخبار مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، آیت الله سیداحمد خاتمی با انتشار ویدئویی حضور خود را در شبکه های اجتماعی توئیتر، تلگرام و اینستاگرام اعلام کرد.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** نجات 2 جوان از کوه نخودی اصفهان از جمله اخبار محلی مورد توجه بود. دو نوجوان 15 و 17 ساله که روز جمعه در ارتفاعات کوه نخودی واقع در شرق اصفهان در نقطه ای پرحادثه و با احتمال سقوط گرفتار شده بودند بوسیله نیروهای آتش نشانی نجات یافتند.
***انتصاب یک زن در یکی از مدیریت های شهرداری اصفهان نیز از اخبار مورد توجه بود. شهردار اصفهان در حکمی، فروغ مرتضایی نژاد را بعنوان مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان منصوب کرد.
***آلودگی هوا در اصفهان از اخبار مورد توجه بود. هوای اصفهان از 11 تا 19 آبان(روز جمعه) برای گروه های حساس در شرایط ناسالم قرار داشت اما صبح روز شنبه با کاهش آلاینده ها در شاخص97 (AQI) قرار گرفت و سالم شد. با این حال هوای این کلانشهر از ظهر روز شنبه مجدداً با افزایش آلاینده ها، آلوده شد و در شرایط ناسالم برای گروه های حساس با شاخص 113 (AQI) قرار گرفت.
گ//6027/3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.