الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** اظهارات جدید رییس قوه قضاییه در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار داشت. به گفته برخی منابع خبری، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قوه قضاییه گفت: 'اخیراً برادر بزرگواری گفته است که قوه قضاییه از سر بیکاری دائماً اقدام به احضار افراد می کند.این سخنان بسیار کم لطفی است. در پاسخ باید گفت که قوه قضاییه حسب وظیفه اصلی و ذاتی خود اقدام به رسیدگی قضایی و اجرای عدالت می کند، دستگاه قضایی با دریافت گزارش ها یا دریافت شکایت، باید در صورت اقتضا افرادی را احضار کند و از آنان تحقیق بعمل آورد. بنابراین قوه قضاییه از سر بیکاری افراد را احضار نمی کند. اگر بیکاری وجود دارد این شما هستید که چهار سال کشور را رها کردید و دور برجام سینه زدید، گویی کشور کار و مشکل دیگری ندارد. ما هم کار داریم و هم محکم در مسیر قانونی خود ایستاده ایم'.
*** حذف شرط سربازی برای اخذ گواهینامه نیز دیگر خبر مورد توجه بود. شرط داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی برای اخذ گواهینامه رانندگی با موافقت ستادکل نیروهای مسلح حذف شد.
***اعلام چهار مرز مجاز زمینی برای تردد زائران اربعین نیز از اخبار مورد توجه بود. مرز مهران در استان ایلام، مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز خسروی در استان کرمانشاه، مرزهای مجاز زمینی برای تردد زائرین اربعین حسینی(ع) در سال جاری است.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** 18 مهر روز نکوداشت زاینده رود از مهمترین اخبار محلی مورد توجه بود. همایش ' روز نکوداشت زاینده رود' ساعت 17 روز سه شنبه در سالن همایش های راه و شهرسازی برگزار می شود.به گفته برخی از منابع خبری، پیش از این برای برپایی این همایش و گردهمایی در جوار پل خواجو درخواست مجوز شده بود که این موضوع لغو شد.
***سقوط مردی از طبقه چهارم دادسرا در اصفهان نیز از اخبار مورد توجه بود. به گفته برخی از منابع خبری، روز دوشنبه مرد 30ساله ای که برای رسیدگی به پرونده شکایات خود به دادسرای کهن‌دژ اعزام شده بود، خود را از طبقه چهارم این ساختمان به بیرون پرت کرد.وی هم اکنون تحت درمان قرار دارد. رییس دادگستری کل استان اصفهان گفت: این متهم برای تحقیقات مقدماتی در باره پرونده کیفری به این دادسرا احضار شده بود.
***فوت دختری که از سی و سه پل سقوط کرده بود نیز از دیگر اخبار محلی مورد توجه بود. کودک ۲ و نیم ساله‌ای که دو روز پیش بر اثر سقوط از سی و سه پل مصدوم شده بود، جان خود را از دست داد.
گ//6027/3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.