الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار ولادیمیر پوتین، در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار داشت. حضرت آیت الله خامنه ای روز چهارشنبه در دیدار رئیس جمهور روسیه، همکاری برای مقابله مشترک با تحریم های امریکا بر ضد ایران و روسیه را مفید خواندند و افزودند: بدون توجه به تبلیغات منفی دشمنان برای تضعیف روابط کشورها، می‌توانیم تحریم های امریکایی ها را با روش هایی از جمله حذف دلار و جایگزین کردن پول ملی در معاملات اقتصادیِ دو یا چند جانبه، بی‌اثر و امریکا را منزوی کنیم.
*** تکذیب خبر درگذشت آیت الله حائری شیرازی نیز از اخبار سراسری مورد توجه بود. در پی انتشار خبر درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی در برخی رسانه ها در روز چهارشنبه، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز این خبر را تکذیب کرد.
*** متلاشی شدن شبکه بزرگ جعل ویزا در کشور دیگر خبر مورد توجه بود. وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای از متلاشی کردن شبکه بزرگ جعل ویزا در شهرهای اصفهان، نجف آباد و قم خبر داد. از این باند دستگاه های چاپ پیشرفته و 150 هزار ویزای جعلی آماده توزیع کشف و ضبط شده است.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** مراسم تودیع و معارفه استاندار اصفهان از مهمترین اخبار محلی مورد توجه بود. این مراسم با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار و در آن محسن مهر علیزاده بعنوان استاندار اصفهان معرفی و از زحمات رسول زرگرپور، استاندار پیشین اصفهان، قدردانی شد. از جمله سخنانی که از این مراسم مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار گرفت می توان به سخنان وزیر کشور اشاره کرد که وی ملاک انتخاب استانداران را اعتدال، شایسته سالاری و تبادل تجربه عنوان کرده است. وی همچنین گفت که دولت کنونی برای انتخاب استانداران بنا را بر غیربومی بودن گذاشت اما شاخص های دیگری را برای این انتخاب در نظر گرفت. سخنان زرگرپور نیز مورد توجه شبکه های اجتماعی قرارگرفت. وی با بیان اینکه مشکل آب اصفهان، امنیتی و سیاسی است گفت که مشکل آب اصفهان 40 ساله ایجاد شده و در 4 سال حل نمی شود. مهر علیزاده، استاندار اصفهان نیز در این مراسم تاکید کرد که با مدیر نا توان کار نمی کند. آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان نیز خواهان توجه بیشتر دولت برای موضوع آب اصفهان شد.
*** بازگشت دوباره آلودگی هوا به اصفهان نیز دیگر خبر مورد توجه بود. پس از آنکه هوای اصفهان در روز سه شنبه 9 آبان پس از گذشت یک هفته در شرایط سالم قرار گرفت بطور مجدد کیفیت هوای اصفهان در روز چهارشنبه با شاخص کیفی هوای 103 (AQI) در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.
*** اظهارات سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره سخنرانی علی مطهری در دانشگاه اصفهان نیز از اخبار مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، محمد جواد جمالی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: شکایتی از دادستانی اصفهان و سپاه صاحب الزمان اصفهان از آقای مطهری نماینده تهران درباره یکی از سخنرانی‌هایش در دانشگاه اصفهان بررسی شد که این هیات صحبت‌های این نماینده را خلاف شئون نمایندگی تشخیص نداد.
گ/3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.