الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع) از مهمترین اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. رهبر معظم انقلاب اسلامی امنیت ملی و آرامش کشور را بسیار مهم دانستند و تاکید کردند: اگر کسی بخواهد برخلاف امنیت کشور اقدام کند، قطعا با سیلی سختی مواجه خواهد شد. همچنین حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: آقایان کاندیداها مراقب باشند «گسل های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی» را در کشور تحریک نکنند.
*** واکنش شهیندخت مولاوردی به انتشار مطلب کذب در یک وب سایت خبری نیز دیگر خبر مورد توجه بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در جوابیه خود گفته است: کلیپی تحت عنوان افشاگری تکان دهنده!!! (بخوانید دروغ شاخدار) فاطمه آلیا که توسط قرارگاه سایبری عمار بازنشر می شود، به دستم رسید. در این کلیپ که ثانیه هایی از آن مزین به شعار دولت کار و کرامت! هست ایشان با دروغ پردازی و وارونه نمایی محض اتهامی را به معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری وارد می کند که به یقین قابل پیگرد قضایی بوده و این معاونت تا ارائه مستندات و مدارک ودلایل محکمه پسندبرای اثبات این ادعای واهی از پانخواهد نشست. در پایان ضمن محفوظ دانستن حق پیگیری حقوقی و قضایی برای این معاونت، جهت تنویر افکار عمومی در آستانه تصمیم مهم و سرنوشت ساز و انتخابی آگاهانه، برای چندمین بار یادآور می شود که در قالب برنامه کاری مشترک (برونداد پنجم) در قالب پنجمین برنامه کشوری حتی یک سطر اطلاعات (چه برسد به اطلاعات زنان مطلقه 20-25سال که تاکنون در جایی تجمیع نشده است!)در اختیار دفتر صندوق جمعیت ملل متحد قرار نگرفته است.
*** بخشودگی سود و جرائم تسهیلات بانکی تا سقف 25 میلیون تومان برای کشاورزان و روستاییان نیز دیگر خبر مورد توجه بود. بخشودگی سود برای تسهیلات حداکثر تا سقف 25 میلیون تومان، در صورت تقاضای بدهکار و واریز اصل بدهی تا تاریخ 31 خردادماه سال جاری برای «مانده مطالبات تسهیلات اعطایی یارانه‌ای مورد حمایت دولت، حوادث غیرمترقبه و مسکن روستایی» و «مانده مطالبات امهال شده آسیب دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه» ابلاغ شد. این بخشودگی تنها مشمول بدهکاران بانک های ملی ایران، سپه، کشاورزی، تجارت، صادرات ایران، ملت، رفاه کارگران و توسعه صادرات ایران است.
*** واکنش بیت آیت الله شهید بهشتی به استفاده از نام و تصویر وی در تبلیغات یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، کلید خوردن مجدد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس و آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از بامداد 21 اردیبهشت نیز دیگر اخبار سراسری مورد توجه بود.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** پیشنهاد حک شدن نماد فرش ایران بر روی لباس تیم ملی از جمله اخبار محلی مورد توجه بود. مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی استان اصفهان پیشنهاد کرده است جهت حمایت از فرش نفیس ایران نماد فرش بر روی لباس تیم‌های ملی ایران حک شود. به گفته وی می‌توان قسمتی از نقشه‌های فرش مانند ترنج را گوشه‌ای از لباس‌های تیم ملی ایران حک کرد تا در مسابقات جهانی و المپیک این نماد بتواند افتخار و تبلیغ این هنر ارزشمند باشد.
*** سهم هفت درصدی اصفهان از واردات خودرو به کشور نیز دیگر خبر مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، بر اساس آمار تجارت کشور 62 هزار دستگاه خودروی سواری سال 95 با ارزبری بیش از 105 میلیارد دلار وارد کشور شد که سهم اصفهان از این خودروها هفت درصد است.
*** حضور عوامل سریال شهرزاد در میدان امام و مسجد شیخ لطف الله اصفهان و جان باختن یک مرد 45 ساله در سمیرم بر اثر حمله یک قلاده خرس قهوه ای نیز دیگر اخبار محلی مورد توجه بود.
گ/301/ 6022
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.