به گزارش ایرنا، «والتر روک » سه شنبه شب در نشست ' بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری بین وین و اصفهان '، افزود: شروع همکاری بین این دو مرکز آموزشی، آغاز خوبی برای توسعه همکاری های اقتصادی، بازرگانی و آموزشی بین وین و اصفهان است.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
از سال 92 توسعه گردشگری یکی از محورهای توسعه اصفهان قرار گرفته است و براساس اعلام معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از آغاز سال 1392 تا 1395 بیش از 950 هزار گردشگر خارجی به استان اصفهان سفر کرده اند.
با توجه به افزایش استقبال گردشگران خارجی برای سفر اصفهان این شهر تاریخی با کمبود هتل و مراکز اقامتی برای این گردشگران مواجه است و به همین منظور سند هتل سازی در اصفهان اوایل دی امسال با هدف تسریع و تسهیل روند سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه هتل سازی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان و با مشارکت اتحادیه هتل داران و دست اندرکاران صنعت گردشگری این استان تدوین شد.
استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد و سه هتل پنج ستاره، چهار هتل چهار ستاره و 12 هتل با کیفیت های دیگر در استان در حال ساخت می باشد.
رئیس اتاق بازرگانی وین در نشست ' بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری بین وین و اصفهان ' که در اتاق بازرگانی این شهر برگزار شد، با استقبال از توسعه روابط و همکاری این اتاق با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان افزود: وین دارای شرایط و موقعیت های فراوانی برای سرمایه گذاری است .
«والتر روک » افزود: وین دارای موقعیت اقتصادی، جغرافیایی و سیستم حمل و نقل کارآمد و مناسبی است که شرایط خوبی را برای جذب سرمایه گذاری خارجی در آن بوجود آورده است.
وی ادامه داد: وین تا کنون بالغ بر 930 میلیارد یورو جذب سرمایه گذاری خارجی داشته است و حدود 300 شرکت خارجی در آن فعالند.
رئیس اتاق بازرگانی وین پایه و اساس موفقیت وین در جذب سرمایه گذاران خارجی و نقش موثر در رشد ناخالص ملی را، سرمایه گذاری وین در تحقیق و توسعه بیان کرد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست، با اشاره به اینکه پس از برجام بیش از 120 هیات سیاسی و خارجی به استان اصفهان سفر کرده اند، گفت: سفر این هیات ها به اصفهان دستاوردهای خوبی را در زمینه توسعه همکاری های اقتصادی و بازرگانی بین طرفین بوجود آورده است و امیدواریم سفر هیات تجاری وین نیز چنین دستاوردی را در پی داشته باشد.
' سید عبدالوهاب سهل آبادی ' افزود: کشور ما مترقی ترین قوانین سرمایه گذاری خارجی را داراست و تا 100 درصد سهم مشارکت برای خارجی ها در نظر گرفته است.
وی از رئیس اتاق وین و همراهان وی خواست پیام صلح و دوستی مردم ایران بویژه فعالان اقتصادی استان اصفهان را به هموطنان خود در اتریش ابلاغ کند.
سهل آبادی با اشاره به اینکه ایران امن ترین کشور دنیاست، افزود: همکاری مردم و دولت زمینه امنیت پایدار در ایران و حضور سرمایه گذاران خارجی و توسعه همکاری های اقتصادی با کشورهای جهان را فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا، تحریم های ظالمانه علیه کشورمان مناسبات میان دو کشور را کاهش داد اما اکنون و پس از برجام روابط دو کشور روند رو به رشد و گسترده دارد.
براساس آمارهای گمرک ایران، مبادلات ‏تجاری دو کشور از سال١٣٩٠ تا پایان ١٣٩٣ به دلیل این تحریم ها از ٨١٨ میلیون دلار به ٣١٢ میلیون ‏دلار کاهش یافت.
براساس این آمار از سال ١٣٩٠ تا چهار ماه منتهی به تیرماه 1394 حجم کل تجارت خارجی میان ‏ایران و اتریش، رقمی بالغ بر ٢ میلیارد و 258 میلیون دلار بوده که 98.2 درصد از آن مربوط به واردات ایران از اتریش ‏است. مهم ترین اقلام صادراتی ایران به اتریش شامل محصولات کشاورزی و مواد غذایی، غلات، میوه، سبزیجات، ‏داروهای گیاهی، فرش ‏دستباف، گلیم، قالیچه و... و مهم ترین اقلام وارداتی ایران از اتریش شامل ماشین آلات صنعتی، برقی و رایانه ای، لوازم خانگی، دستگاه های ‏گیرنده و فرستنده، ریل، وسایل و تجهیزات راه آهن، مواد شیمیایی، دارو و تجهیزات پزشکی و.... است.
به گفته «فردریش اشتیفت» سفیر اتریش در تهران ااز زمان لغو تحریم های هسته ای ایران تا پایان سال میلادی گذشته، صادرات اتریش به ایران 196 درصد افزایش داشته و صادرات ایران به اتریش نیز چیزی در همین حدود رشد داشته است و امید می رود سال آینده حجم تجارت دوجانبه دو کشور به 800 میلیون یورو برسد.
وی افزود: سابقه همکاری ایران و اتریش به بیش از 150 سال می رسد و اتریش 103 سال پیش در ایران سفارت تاسیس کرده است.
به گزارش ایرنا، هیات تجاری وین متشکل از 30 شرکت اتریشی در زمینه های مختلف از جمله محیط زیست، فناوری های هوشمند، ورزش، گردشگری، غذا، بهداشت، ساختمان، نرم افزار، نفت و گاز، انرژی های تجدید پذیر و آب روز دوشنبه در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با شرکت های ایرانی مذاکرات رو در رو داشتند.
اتریش نیز از جمله کشورهایی است که در دوره برجام هیات‌های زیادی با حضور مقام های سیاسی و اقتصادی بلندپایه به ایران اعزام کرده و میزبان هیات تجاری اعزامی اتاق تهران نیز بوده است.
حجم تجارت دوجانبه ایران و اتریش در پایان سال 2016 به 377 میلیون یورو افزایش یافت.
گ/ 7153 / 2093 **خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.