محمد جواد نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان به برگزاری دوره‌های ایکاب (ایده، کار و برکت) اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از رویکردهای قرارگاه دانشجویی اقتصاد مقاومتی شهید احمدی روشن برگزاری دوره‌های ایکاب است، دوره‌های ایکاب دوره‌های بومی شده استارت آپی است که این دوره‌ها در اروپا و کشورهای غربی برای ایده پردازی و کارآفرینی برگزار می‌شود.

وی افزود: دانشجویان محقق در دانشگاه صنعتی اصفهان دوره‌های ایکاب را بومی‌سازی کردند و با نام مخفف ایکاب (ایده، کار و برکت) طراحی و در دانشگاه‌های مختلف برگزار کردند.

مسئول علمی بسیج دانشجویی اصفهان با بیان اینکه صدها نفر در دوره‌های ایکاب شرکت کردند، تصریح کرد: برای این دوره‌ها از اساتید به نام کشوری و افراد صاحب نفوذ صنایع و تجارت کشور دعوت شد و به دانشجویان پیاده‌سازی و اجرای ایده‌ها آموزش داده و در این راستا قدم‌های خوبی برداشته شد.

وی به مطالبه گری که از جمله موضوعات مورد پیگیری در قرارگاه شهید احمدی روشن است اشاره کرد و گفت: بحث جدی مطالبه گری یکی از موضوعاتی است که در این قرارگاه دنبال می‌شود که در این راستا باید از تمامی دولت‌ها درخواست‌های مردمی را مطالبه کنیم.

نادرالاصلی ادامه داد: پیگیری مطالبات مردمی یکی از وظایف و آرمان‌های بسیج است که دانشجویان پیگیری‌های لازم را نسبت به رویدادها و مسائل مختلف دولت و حقوق پایمال شده مردم به صورت جدی و تخصصی انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: از جمله مسائلی که در کشور پیگیری شد، قراردادهای نفتی و قراردادهای بین المللی مانند برجام، واگذاری کترینگ قطارهای ایران به اتریش و کهنه بودن بدنه هواپیماها بود که با ارتباط با نمایندگان مجلس مطالبات در دو بُعد عمومی، اطلاع رسانی و تخصصی پیگیری شد.

مسئول علمی بسیج دانشجویی اصفهان "هدفمندسازی فعالیت‌های دانشجویی" را یکی دیگر از رویکردهای قرارگاه دانشجویی اقتصاد مقاومتی شهید احمدی روشن دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویان در دوران تحصیل خود ساعات زیادی را برای تحقیقات به صورت منظم و نامنظم صرف می‌کنند که این تحقیقات باید هدفمند و ناظر بر مشکلات کشور باشد.

وی با بیان اینکه اولویت‌های پژوهشی کشور را مورد بررسی قرار دادیم، اضافه کرد: تلاش بر این است که پژوهشکده‌ای در استان اصفهان راه اندازی کنیم که برای برپایی آن برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته و امیدواریم اعتبارات لازم برای راه اندازی این پژوهشکده اختصاص یابد.

نادرالاصلی گفت: سال گذشته دانشجویان تخصصی دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه آب زاینده رود فعالیت‌های جدی و منظم انجام دادند که امیدواریم به یاری دانشجویان مشکلات جدی آب زاینده رود به صورت علمی و خارج از بحث قشر گرایی و قومیتی به زودی برطرف شود.

وی اظهار داشت: راه اندازی فروشگا‌ه‌های تولید کالای ایرانی در دانشگاه‌های مختلف استان و برگزاری همایش‌های مختلف از جمله برنامه‌های حوزه اقتصاد مقاومتی در قرارگاه شهید احمدی روشن است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619932
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.