رسول زرگر پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در محل ثبت نام نامزدهای انتخابات در فرمانداری اصفهان افزود: در این راستا به همه مجریان انتخابات ابلاغ شده که در بی طرفی کامل فعالیت خود را انجام بدهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی با افراد خاطی برخورد می شود.
وی اظهار کرد: استان اصفهان آمادگی دارد تا انتخاباتی باشکوه با ابهت و در امنیت و آرامش کامل برگزار کند زیرا این انتخابات وحدت و انسجام را برای کشور بهمراه خواهد داشت.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: از حدود 2 ماه قبل ستاد انتخابات استان برای برگزاری سه انتخابات کرسی پنجم مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری تشکیل و رییس ستاد و کمیته های مختلف آن تعیین و مشغول فعالیت شدند.
وی انتخابات تعیین کرسی پنجم مجلس شورای اسلامی در شهرستان اصفهان را انتخاباتی کامل و نیازمند وقت، انرژی و تشریفات خاص دانست و گفت: برای این انتخابات 132 نفر ثبت نام کردند که حدود 25 درصد آنها انصراف دادند و یا تایید صلاحیت نشدند و 75 درصد مابقی توسط هیات های اجرایی صلاحیت آنها تایید شد و در حال پیگیری مراحل بعدی هستند.
زرگرپور به انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و گفت: این انتخابات نیز مهم، حیاتی، اساسی و بسیار گسترده و وسیع هم به لحاظ مکانی و هم به لحاظ تعداد ثبت نام شدگان است.
استاندار خاطرنشان کرد: استان اصفهان دارای 107 شهر و934 روستاست که درمجموع باید سه هزار و 631 نفر برای شوراهای شهر و روستای استان انتخاب شوند که این تعداد شامل 571 نفر برا شوراهای شهرها و سه هزار و 60 نفر برای شوراهای روستاهای استان است.
وی یادآوری کرد: تا پایان ثبت نام دیشب درمجموع 840 نفر در کل استان برای انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کردند که 148 نفر آنها مربوط به شهرستان اصفهان است.
زرگر پور پیش بینی کرد که در روزهای آینده استقبال و شمار ثبت نام کنندگان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزایش یابد و مراکز ثبت نام شلوغ تر شود.
وی همچنین با اشاره به پیش ثبت نام برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای اولین بار در پیش خوان های دولت گفت: ظاهرا بعضی از پیشخوان ها امکانات و تسهیلات کامل نداشتند که با رفع مشکلات آنها سرعت ثبت نام ها افزایش خواهد یافت.
وی از متقاضیان ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا زمان ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند تا با تراکم مواجه نشوند.
وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 70 هزار نفر درگیر قضایای سه انتخابات پیش رو در استان برای مرحله ثبت نام و تعیین صلاحیت ها هستند گفت: هیات های اجرایی شوراهای شهر و روستا در استان تا قبل از 30 اسفند با رفع یکی دو مورد اختلاف نظر تشکیل شد و پس از اتمام زمان ثبت نام وارد کار طولانی و وقت گیر بررسی صلاحیت ها می شوند.
استاندار یادآوری کرد: هیات های اجرای شوراهای اسلامی شهر و روستا زیر نظر نمایندگان مجلس و هیات های نظارتی که از بین نمایندگان انتخاب می شوند تشکیل می شود.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: هیات های اجرای انتخابات ریاست جمهوری نیز در روزهای آینده تشکیل می شود.
زرگر پور ابراز امیدواری کرد که در سه انتخابات پیش رو در استان افرادی کاردان، دلسوز، متخصص و مورد وثوق مردم بتوانند انتخاب شوند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
ت/6994 - 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.