به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز دوشنبه در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات شهرستان قزوین در روز نخست نام نویسی داوطلبان انتخابات شوراها در جمع خبرنگاران افزود: هر یک از بانوان با سطح قابل قبولی از تحصیلات و با برخورداری از تدبیر و مدیریت لازم برای مشارکت در عرصه های اجتماعی و سیاسی می توانند در انتخابات شوراها حضور پیدا کنند.
بیدخام با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی، زنان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی مشارکت بالا و قابل قبولی دارند، اظهار کرد: امیدواریم با حضور پررنگ بانوان در انتخابات شوراها شاهد تاثیرگذاری هرچه بیشتر این قشر در تصمیم گیری های مربوط به حوزه های مدیریت شهری و روستایی نیز باشیم.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری قزوین در ادامه گفت: حضور پررنگ بانوان در اولین روز ثبت نام برای انتخابات شوراهای شهر و روستا نشانگر بلوغ سیاسی و اجتماعی آنها است و جای خوشحالی دارد.
بیدخام با بیان اینکه بانوان میهن اسلامی نیز می توانند با مشارکت در عرصه انتخابات، همدوش مردان جامعه به مردم و کشور خدمت کنند، یادآور شد: قانون اساسی حق مشارکت سیاسی زنان را با مردان برابر دانسته و در آن بخش از مبانی اعتقادی ما که به مشارکت سیاسی ارتباط پیدا می‌کند، هیچ تبعیض و تمایزی بین زن و مرد وجود ندارد.
نام نویسی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از امروز 30 اسفند ماه آغاز شده و تا 6 فروردین ماه ادامه دارد.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه 96 برگزار خواهد شد.
7389* 3013
خبرنگار : نسرین رحیمی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.