به گزارش ایرنا، محمدعلی طُرفه روز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان مبارکه و شروع عملیات شبکه جمع آوری فاضلاب شهرهای زیباشهر و دیزیچه این شهرستان، افزود: تا پیش از تصدی دولت تدبیر و امید بیش از 400 روستای استان اصفهان شبکه آبرسانی نداشتند و از آب سالم و بهداشتی محروم بودند.
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای بیش از یک هزار و 700 روستا و آبادی است، افزود: آبرسانی به روستاهای این استان از جمله کارها و اقدام های با ارزش دولت تدبیر و امید است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون تعدادی از مجتمع های آبرسانی به روستاهای این استان به بهره برداری رسیده است، اضافه کرد: مجتمع آبرسانی فخرآباد ( زیباشهر ) مبارکه نیز اقدامی مهم و موثری برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی 22 روستای این شهرستان که 23 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.
وی افزود: این طرح که از سال 85 آغاز شده بود با درایت دولت تدبیر و امید و تامین اعتبار لازم، تکمیل شد و امروز به بهره برداری رسید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در سه سال گذشته اقدامات موثری در زمینه تامین آب شرب روستاها و توسعه، بهبود و آسفالت راههای روستایی انجام شده که رضایتمندی روستاییان را در پی داشته است.
طرفه با اشاره به اجرای مصوبه 9 ماده ای شورای عالی آب گفت: استفاده از پساب در صنایع از جمله اقدام های موثر برای حفظ منابع آبی بود که در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفت و براساس آن، پساب فاضلاب شهرها جایگزین آب خام در صنایع شد.
وی با بیان اینکه صنایع بزرگ استان بیش از 70 میلیون متر مکعب از آب خام منطقه را برای فرآیند تولید مصرف می کنند، گفت: جایگزینی پساب شهرها به جای آب خام در صنایع، اقدام مناسبی برای ارتقای مدیریت و حفظ منابع آب و بهبود وضعیت محیط زیست است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: شهرستان مبارکه در زمینه استفاده از پساب فاضلاب به جای آب در صنایع پیشرو است.
وی، حضور موثر و فعالیت بخش خصوصی در مشارکت اجرای پروژه های عمرانی استان اصفهان را از مزیت های این استان دانست و افزود: در اسفند سال گذشته حدود 12 پروژه با هزینه سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد تومان در استان اصفهان افتتاح شد که حدود 40 درصد از آنها با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید.
وی افزود: سرمایه گذاری حدود 38 درصد از پروژه های استان نیز توسط شهرداری ها و دهیاری ها انجام شده است.
مجتمع آبرسانی روستای فخرآباد (زیباشهر) شهرستان مبارکه از توابع استان اصفهان روز پنجشنبه با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.
عملیات احداث این مجتمع آبرسانی با هدف تامین آب شرب برای 24 هزار تَن از اهالی 22 روستای این شهرستان از سال 1385 آغاز شد.
همچنین عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب شهر های زیباشهر و دیزیچه از توابع شهرستان مبارکه با اعتبار 960 میلیارد رالن روز پنجشنبه با حضور وزیر نیرو آغاز شد.
شبکه فاضلاب شهرهای دیزیچه و زیباشهر بطول 167 کیلومتر و با هزینه ای در حدود 960 میلیارد ریال با مشارکت فولاد مبارکه و شهرداری های زیباشهر و دیزیچه به روش بیع متقابل اجرا می شود.
شهرهای دیزیچه و زیباشهر از توابع شهرستان مبارکه هستند.
شهرستان مبارکه با 143 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
ت 7150 / 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.