الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** ادامه واکنش ها در باره حریم خصوصی از جمله اخبار سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. مساله فضای داخلی خودرو بعنوان حریم خصوصی از سال‌ها پیش مورد مناقشه بوده و سخنگوی ناجا نیز هفته گذشته اعلام کرد که اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می گیرند از جمله وسایط نقلیه نباید مشمول حریم خصوصی باشد و رعایت هنجارها و الزامات قانونی می بایستی درون آن رعایت شود. نظرها و اظهارات متفاوتی درباره این موضوع در روزهای اخیر در شبکه های مجازی منتشر شده است از جمله اینکه به گفته برخی منابع خبری، برخی مراجع تقلید، نظری مغایر با این گفته دارند که داخل خودروهای شهروندان جزو حریم خصوصی محسوب نمی‌شود .
*** توصیه وزارت نیرو به صرفه جویی در مصرف آب و برق نیز دیگر خبر مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. روابط عمومی وزارت نیرو اعلام کرد: از آنجا که افزایش یک درجه دمای هوا با 500 تا 700 مگاوات مصرف برق برابری می کند، مردم در استفاده از آب و برق صرفه جویی کنند. با توجه به روند افزایشی دما تا روز سه شنبه آینده، صنعت برق در هفته آینده نیازمند یاری بیشتر هموطنان است.
*** قرمز شدن دریاچه مهارلو در استان فارس نیز از اخبار مورد توجه بود. گرمای هوا و اشباع شوری آب دریاچه، شرایط را برای رشد باکتری هالوفیت و نوعی جلبک فراهم کرده و آب دریاچه مهارلو را به رنگ قرمز درآورده است.
*** تمدید نشدن طرح جریمه سربازی نیز از اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. به گفته جانشین سازمان وظیفه عمومی، امسال آخرین مهلت ثبت نام در طرح جریمه سربازی است و این طرح تمدید نمی شود. بر اساس این طرح، اضافه خدمت سنواتی مشمولان غایبی که تا ۲۲ بهمن ماه سال ۹۶، خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند، بخشیده می‌شود.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** اظهارات امام جمعه اصفهان در باره کنسرت از جمله اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. به گفته برخی منابع خبری، امام جمعه اصفهان در خطبه های نماز جمعه گذشته گفته است که بیش از 75 درصد از مردم اصفهان دغدغه دین دارند و نیازی به کنسرت ندارند و ما نباید همه را فدای چند درصد باقیمانده کنیم. به گفته وی، ایجاد اشتغال، ادای قرض و ارائه تسهیلات رفاهی به مردم موجب نشاط عموم می شود.
همچنین امام جمعه اصفهان با اشاره به نشست اخیر منافقان در کشور فرانسه بر واکنش دیپلماسی ایران تاکید کرد و افزود: سرمایه گذاری فرانسه در ایران با دست دوستی آنان با دشمن همخوانی ندارد.
*** گشف یک گورستان تاریخی در پیربکران فلاورجان نیز دیگر خبر مورد توجه بود. به گفته برخی از منابع خبری، مدیر میراث‌ فرهنگی فلاورجان از کشف یک گورستان بزرگ تاریخی متعلق به دوران پیش از اسلام در محدوده این شهرستان خبر داد. بررسی معماری سنگی و یافته‌های سفالی این گورها نشان می‌دهد که احتمالا این گورستان بزرگ مربوط به دوره اشکانی بوده است.
*** تعطیلی بخش عمده یک کارخانه روغن نباتی بدلیل مسائل زیست محیطی نیز دیگر خبر محلی مورد توجه بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان گفت: بخش عمده ای از کارخانه روغن نباتی ناز بدلیل آلودگی زیست محیطی تعطیل شده است.
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
/ 6027گ/110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.