الف: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** ابتلای چهار تن در استان اصفهان به بیماری تب کریمه کنگو و هشدار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره این بیماری در صدر اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته بود. به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، یکی از این افراد فوت کرده است هرچند تا زمان اعلام نتایج آزمایش های انجام شده از فرد فوت شده بطور قطع نمی توان دلیل مرگ را تب کریمه کنگو دانست.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با هشدار نسبت به شیوع این بیماری از مردم خواست تا از مصرف گوشت تازه، پرهیز و گوشت را از مراکز معتبر خریداری کنند.

*** سفر رئیس خبرگزاری لهستان به اصفهان نیز دیگر خبر مورد توجه بود***
آرتور دموخوفسکی، رئیس خبرگزاری لهستان (PAP) در سفر به اصفهان، از آثار تاریخی این شهر دیدن کرد.
رئیس خبرگزاری لهستان به دعوت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به ایران و اصفهان سفر کرد. به گفته محمد سلطانمرادی رئیس خبرگزاری ایرنا مرکز اصفهان، گفت: این سفرها و بازدیدها براساس سیاست گذاریهای مدیریت سازمان و با هدف تقویت صنعت گردشگری در سطوح ملی و استانی انجامی گیرد.
وی با اشاره به دعوت از دهها هیات متشکل از مدیران خبرگزاریهای مختلف جهان برای سفر به ایران بوِیژه اصفهان گفت: این شخصیت ها با توجه به جایگاه فرهنگی و شعلی، اثرگذاری عمیق بر افکار عمومی دارند و خبرگزاری ایرنا با بهره گیری از قابلیت رسانه های بین المللی در معرفی جاذبه های فرهنگی، گردشگری کشور و استان نقشی موثر ایفا می کند.

*** اظهارات امام جمعه اصفهان درباره جشن های انتخاباتی نیز دیگر خبر مورد توجه بود. در این شبکه به نقل از آیت الله طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه گذشته آمده بود: اگر بنا باشد عده‌ای به بهانه پیروزی گناه کرده و به رقاصی و حرمت‌شکنی قدم بردارند مردم خود جلوی آنها را بگیرند.

*** رتبه دوم اصفهان در کشور در ضبط گواهینامه های رانندگی نیز دیگر خبر محلی مورد توجه بود. به گفته رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا در سال ٩٥، استانی که بیشترین تعداد گواهینامه های ضبط شده را به خود اختصاص داده، تهران بزرگ است و نزدیک به ٦٥٠جلد گواهینامه ضبط شده دارد، استان اصفهان با ضبط ٥٧٤ جلد گواهینامه در رتبه دوم و در رتبه سوم استان زنجان با ضبط ٢٩٢جلد گواهینامه، قرار دارد.

ب: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** واکنش ها نسبت به اظهارات مطرح شده درباره رای حلال از مهمترین اخبار سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. به گفته برخی منابع خبری، موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در گردهمایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه رئیسی ۱۶ میلیون رای حلال داشت، گفت: شورای نگهبان باید موارد تخلف انتخابات را بشناسد و به مردم معرفی کند. این اظهارات و تعبیر ' رای حلال' واکنش بسیاری در شبکه های اجتماعی بهمراه داشت. بسیاری از منتقدان این اظهارات عنوان کردند که معیاری برای تقسیم آرای بیش از 40 میلیون نفر از مردم ایران به حلال و حرام وجود ندارد و این قبیل اظهارات جامعه را درگیر تنش می کند.
*** اظهارات عارف درباره خط قرمز فراکسیون امید در مجلس نیز از دیگر خبر مورد توجه بود. رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم‌گیری این فراکسیون برای انتخابات هیأت رئیسه مجلس در هفته جاری گفت که حفظ مطهری و پزشکیان، نواب رئیس فعلی مجلس خط قرمز این فراکسیون خواهند بود. عارف در پاسخ به سوالی درباره پروژه برخی جریانات داخل مجلس برای حذف مطهری و پزشکیان از نایب رئیسی خاطرنشان کرد: در مورد آقای پزشکیان مطلع نیستم ولی حذف آقای مطهری شنیده شده و در جلسات فراکسیون هم صحبت مفصلی در این زمینه داشتیم. خط قرمز ما حفظ دو نایب رئیس است و گاهی در مذاکرات حفظ رئیس و دو نایب رئیس فعلی را نیز پیگیری کردیم.
*** اعلام قیمت 12 هزار تومان برای هر کیلو برنج ایرانی نیز دیگر خبر مورد توجه بود. نائب رئیس انجمن برنج با اشاره به نرخ برنج ایرانی در شمال گفت: در حال حاضر نرخ هر کیلو برنج با کیفیت طارم، هاشمی و دم سیاه ۱۲ هزار تومان، شیرودی ۸ و ندا ۷ هزار تومان است، از این رو تفاوت آشکار قیمت برنج در تهران را، دستگاه‌های مربوطه باید نظارت کنند.
گ/301 / 1339
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.