به گزارش ارسالی دفتر امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان به ایرنا، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: 29 اردیبهشت ملت ایران با حضور گسترده‌ خود در پای صندوق‌های رای یک انتخابات ویژه و استثنایی را برگزار کردند.
وی بیان کرد: ملت ایران و جامعه اهل ‌سنت در سراسر کشور حضوری پرشور در انتخابات داشتند.
وی ادامه داد: تمامی اقوام و مذاهب کشور، به‌ ویژه جامعه اهل ‌سنت که در این انتخابات با اتحاد، انسجام و همدلی رای داد به خوبی درخشیدند.
وی اضافه کرد: تمام مسئولان نظام جمهوری اسلامی و دولتمردان به حضور گسترده مردم در انتخابات اذعان دارند.
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: جامعه اهل ‌سنت اعم از بلوچ، کرد، فارس، عرب، ترکمن و ترک به صحنه آمدند و رای دادند به ‌طوری ‌که حضور گسترده اهل‌ سنت امروز نقل محافل کشور است.
مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: استان ‌های سیستان‌ و بلوچستان، کردستان و تهران به ترتیب بیشترین رای را به دکتر روحانی دادند.
وی ادامه داد: اهل سنت مشکلاتی دارند که باید برطرف شود یکی از مهمترین مشکلات در زمینه استخدام و واگذاری مسئولیتهاست که متاسفانه مذهب فرد سئوال می شود حتی در برگه پذیرش بیماران در بیمارستان از مذهب سئوال می شود.
وی اضافه کرد: در استخدامی ها نباید مذهب مطرح باشد زیرا مشکلات زیادی را به وجود می آورد.
وی افزود: ما معتقدیم که اقوام و مذاهب در جمهوری اسلامی هیچ تفاوتی نداشته باشند.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: خط کشی بین شیعه و سنی در آزمون های استخدامی سبب ایجاد تبعیض و اختلاف می شود.
مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: ما همه ایرانی هستیم و کشور متعلق به همه اقوام و مذاهب است.
وی بیان کرد: ما در خواست داریم که وقتی فردی برای استخدام مراجعه می کند تنها مسلمان بودن او را سوال کنند و از مذهب فرد نپرسند و فقط به شایستگی افراد توجه شود.
وی با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: ما از برادارن اهل تشیع درخواست داریم تا هنگام نماز درب های خانه هایشان را به روی اهل سنت باز کنند تا بتوانند نماز خودشان را بخوانند.
3213 دریافت کننده و انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.