روزنامه 'نسل فردا' در مطلبی با عنوان 'مسیر رودخانه های استان 50 سازه پرخطر دارند' به نقل از مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نوشت: طرح های ایمنی این نقطه ها و سازه های پر خطر از ساماندهی مسیل ها گرفته تا تخلیه نخاله ها از دهنه پل ها پس از بازدید فنی از رودخانه ها به دستگاه های ذیربط در استان ارجاع شده است.
منصور شیشه فروش افزود: بسته های طرح خطرپذیری استان اصفهان ارائه شده و خشکسالی، پیشگیری از وقوع سیل و جلوگیری از آلودگی هوا از جمله این طرح هاست که با هدف کاهش آسیب پذیری شهرها و روستاها هنگام وقوع حوادث پیش بینی نشده در اختیار کارگروه های اصلی قرار دارد.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان ' اصفهان نیازمند جذب سرمایه‌گذار در بخش هتل ‌سازی است' به نقل از نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نوشت: اصفهان به عنوان یک شهر توریستی، نیازمند ساخت هتل است بنابراین باید جمیع جهات از جمله جذب سرمایه گذار در نظر گرفته است.
علی عابدی بااشاره به ساخت هتل هما در اصفهان گفت: موضوع حفظ محیط زیست یکی از مباحثی است که نباید نادیده گرفته شود و پیرامون ساخت هتل هما باید ساختار کوه کاملا حفظ شود.
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی با عنوان 'خط یک متروی اصفهان امسال تکمیل می شود' به نقل از شهردار اصفهان نوشت: طی سال های اخیر جریان نقدینگی مترو به خوبی اختصاص یافته، و تلاش می کنیم که تا پایان امسال، خط یک متروی اصفهان تکمیل شود و قطارشهری به ایستگاه صفه برسد.
قدرت اله نوروزی، به اهمیت موضوع قطارشهری اشاره کرد و اظهار داشت: امروز مترو چاره رهایش مردم اصفهان از مشکلات ترافیکی، زیست محیطی و بسیاری از معضلات بوده و از اولویتهای شهرداری خواهد بود.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'صدور یک میلیون و 700 هزار کارت هوشمند ملی ' به نقل از مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان نوشت: تاکنون در سطح استان حدود یک میلیون و 700 هزار قطعه کارت هوشمند ملی صادر شده که از این تعداد یک میلیون و 500 هزار آن تحویل متقاضیان شده است.
حسین غفرانی‌کجانی با اشاره به اینکه تا پایان امسال فرصت دریافت کارت هوشمند ملی است گفت: پیش‌ بینی می ‌شود بیش از چهار میلیون قطعه کارت هوشمند ملی در استان صادر شود.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی با عنوان 'دیوار صوت شکن علیه سر و صدای اصفهان' به نقل از رئیس کمیسیون حمل ونقل و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان نوشت: در شهری مانند اصفهان که از آلودگی صوتی رنج می برد، یکی از موانع این نوع آلودگی ها، ایجاد فضاهای سبز عمودی است که می تواند ترکیب کننده صداها باشد.
علیرضا نصر اصفهانی اظهارکرد: در کنار بزرگراه ها که علاوه بر بوق ماشین ها، تردد خودروها هم آزاردهنده هستند و ایجاد مزاحمت می کند، باید شرایطی از جمله صوت شکن ها در کنار این معابر نصب تا صوت را به حداقل برساند؛ البته این مهم در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه سنجش آلودگی های صوتی شهر اصفهان در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار گرفته است، افزود: قراراست ایستگاه های سنجش آلودگی صوتی در برخی از مناطق شهر اصفهان نصب شود تا بررسی کنیم آلودگی های صوتی در کدام خیابان های شهر بیشتر است تا صوت شکن ها در مکان های شناسایی شده نصب و اقدامات لازم انجام شود.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر کل سازمان حج و زیارت استان اصفهان نوشت: تاکنون ۲۷ هزار نفر از استان اصفهان در سامانه سما برای سفر به کربلا ثبت نام کرده اند و برای ۱۷ هزار نفر روادید صادر شده است.
غلامعلی زاهدی گفت: بر اساس مصوبات ستاد مرکزی اربعین، سازمان حج و زیارت مسئولیت کمیته اعزام را بر عهده دارد و فعالیت این سازمان شامل مراحل ثبت نام زائران در سامانه سما واریز هزینه ها توسط زائران (شامل هزینه صدور روادید، بیمه و خدمات درمانی و اجرایی) و صدور روادید و تحویل آن به زائران است.
روزنامه 'سیمای شهر' هم در مطلبی با عنوان 'استقرار کنسول گری عراق در اصفهان' به نقل از رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه پلیس استان نوشت: با عنایت به اینکه هرساله مشتاقان بسیار زیادی جهت شرکت در مراسم اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عازم عتبات عالیات می‌شوند، مأموران اداره مهاجرت و گذرنامه پلیس اصفهان آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان و صدور گذرنامه هستند.
سرهنگ محمدحسن جهانگیری با اشاره به نزدیکی ایام اربعین و همایش بزرگ پیاده‌روی زائران اباعبدالحسن اظهار کرد: تسریع در صدور گذرنامه، همکاری و هماهنگی با ستاد اربعین در تسریع صدور ویزا، کنترل محورهای ترافیکی در روزهای پرتردد نزدیک اربعین و افزایش ساعات کار پلیس ۱۰+ در دو نوبت‌کاری صبح و بعدازظهر ازجمله وظایف اداره مهاجرت و گذرنامه پلیس استان اصفهان است.
7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.