به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاج صادقی روز پنجشنبه در نهمین اجلاسیه کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان، گفت: استکبار برای کشورهای غیر اسلامی، توطئه اسلام هراسی و برای کشورهای اسلامی اسلام آمریکایی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی اظهار کرد: اسلام تکفیری در بین اهل سنت و اسلام بدون روحیه انقلابی در بین شیعیان از توطئه هایی است که دشمن به دنبال ترویج آن است.
این کارشناس عقیدتی و سیاسی تاکید کرد: دشمن تلاش می کند ماهیت انقلاب اسلامی را از کار بیاندازد و به جای اسلام ناب محمدی، که توسط امام خمینی (ره) احیا شد و امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی پاسدار آن است، اسلام های جایگزین را مطرح کند.
وی تصریح کرد: دشمن دریافته است که امروزپرچم اسلام و انقلاب جز از درون شکسته نمی شود و در این راستا برنامه ریزی می کند و متاسفانه برخی که روزی در این مبارزه همسنگر ما بودند امروز دانسته یا نادانسته با بوق های استکباری همصدا شده اند.
حجت الاسلام حاج صادقی تاکید کرد: آنها به صراحت اعلام کرده اند تا تفکر اسلام شیعه انقلابی متاثر از ندیشه های امام خمینی (ره) وجود دارد و تا هدایت های رهبر معظم انقلاب هست، اسلام پویایی دارد و استکبار به اهداف خود نمی رسد.
وی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید مسائل روز و جامعه را رصد کنند، گفت: امروز بیش از 60 موسسه و یکصد سازمان در آمریکا و کشورهای غربی همایش های شیعه شناسی راه اندازی می کنند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز برخی با تحریف تاریخ صدر اسلام عنوان می کنند که مذاکرات امام حسین (ع) نوعی معامله بود و از سوی دیگر با تقطیع آیات قرآن از مذاکرات پیامبر (ص) و پیمان شکنی های مداوم مشرکین سخن می گویند در حالی که در اولا مذاکره امام حسین (ع) معامله نبود بلکه اتمام حجت بود و از سوی دیگر در ادامه آیاتی که از نقض پیمان مشرکان سخن به میان آمده است به پیامبر (ص) دستور داده می شود که مطابق آنها با مشرکان رفتار کن.
وی تاکید کرد: امروز نیاز است که طلاب در کنار خواندن درس های رسائل و مکاسب که لازم و ضروری است، بصیرت بخشی خود را نیز تقویت کنند.
حجت الاسلام حاج صادقی با بیان اینکه حوزه انقلابی مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است، افزود: حوزه انقلابی، حوزه هیجانی نیست بلکه حوزه بیدار، هوشیار، آماده برای مقابله با فتنه ها و حوزه ای است که در برابر زیاده خواهی های استکبار فریاد می کشد.
وی تصریح کرد: قرآن برای سیاست داخلی و خارجی و اداره جامعه برنامه دارد ولی اگر از روحانیت شیعه تفسیر واقعی قرآن را متناسب نیاز روز برای مردم بازگو نکنند، دیگران آن را تفسیر به رای خواهند کرد.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: اسلام، ساکت نیست که هر کسی قرائتی از دین داشته باشد، بلکه خداوند برای تبیین دین، ولایت و امامت را به عنوان سخنگوی دین قرار داده است و در زمان غیبت امام زمان (عج) این سخنگویی با روحانیت شیعی است.
وی تصریح کرد: روحانیت شیعه از ائمه اطهار (ع) فراگرفته است که هر جا اسلام در خطر بود همه هستی خود را فدا کند و سنگر نشین دفاع از اسلام شود که نمونه بارز آن شهدای طلبه و روحانی است.
حجت الاسلام حاج صادقی گفت: زندگی همانند مسافرتی است که دین برای ما مقصد سفر، مسیر حرکت، راهزن و دزدان طریق و وسیله حرکت و راهبر را مشخص کرده است.
وی تصریح کرد: ولایت همانند راننده ای است که مدیریت و هدایت جامعه تا رسیدن به مطلوب را بر عهده دارد و در دوران غیبت روحانیت شیعه با تاسی به ائمه اطهار (ع) این وظیفه را به عهده دارند.
این کارشناس عقیدتی و سیاسی با بیان اینکه دین برای رسیدن به مقصد برنامه هایی دارد، گفت: مهمترین برنامه های دین برای رسیدن به قرب الهی که هدف و مقصد زندگی انسان است، عبادات است ولی در بین عبادات، شهادت تنها برنامه ای است که خداوند، رسیدنِ به مقصد را تضمین کرده است.
وی اظهار کرد: در کل کشور سه هزار و 878 طلبه و روحانی شهید شناسایی شده اند که برای آنها پرونده تشکیل شده و اطلاعات و سوابق آنها از مراکز مدیریت حوزه علمیه، بنیاد شهید و امور ایثارگران و یگان های اعزام کننده جمع آوری شده است.
وی تصریح کرد: روحانیت شیعه این مسیر را امروز نیز ادامه داده و در دفاع از حرم 32 شهید تقدیم اسلام کرده است.
نهمین اجلاسیه کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان با حضور ائمه جمعه و جاعت، مبلغان و طلاب حوزه های علمیه خواهر و برادر اصفهان روز پنجشنبه در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) برگزار شد.
گ /7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.