به گزارش ایرنا، ' رسول زرگرپور ' روز چهارشنبه در دیدار با هیات اقتصادی فرانسوی با بیان اینکه کلیه این طرح ها دارای توجیه اقتصادی و مورد توجه سرمایه گذاران است افزود: سرمایه گذاری در بازار استان اصفهان، مورد استقبال سرمایه گذاران باهوش قرار دارد و بسیار سودآور است.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ایران و اصفهان بسیار سودآور و قابل توجه است اظهارکرد: از یک سال و نیم گذشته تاکنون 1.5 میلیارد دلار سرمایه خارجی در اصفهان جذب شده و برای سرمایه گذاری به ارزش 2 میلیارد دلار نیز مذاکره شده است.
زرگرپور گفت: ارتباطات و مبادلات ایران با فرانسه سابقه قدیمی دارد و پس از برجام و سفر رییس جمهوری ایران به فرانسه این مبادلات از رشد بالایی برخوردار شده است.
وی با بیان اینکه بیش از یکصد هیات تجاری و بازرگانی خارجی از یک سال و نیم گذشته به اصفهان سفر کرده اند، گفت: بیشترین شهرت استان اصفهان در زمینه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی آن است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در ادبیات گردشگری جزو یکی از 10 کشور برتر گردشگری جهان محسوب می شود گفت: قدمت سالن اشرف اصفهان به اندازه تمان عمر دولت آمریکاست و این امر نشان دهنده عظمت، فرهنگ و میراث گرانبهای ایران است.
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان با مشکلاتی از جمله کمبود آب مواجه است افزود: این استان سالانه از 300 روز آفتابی برخوردار است و استفاده از انرژی های خورشیدی در این استان مورد توجه است.
زرگرپور گفت: پروژه های خوبی در زمینه استفاده از انرژی های نو و خورشیدی در این استان در حال اجراست اما ظرفیت های خالی زیادی هم در این زمینه وجود دارد.
وی با بیان اینکه صنایع ما نیاز به بازسازی و سازگاری بیشتر با محیط زیست دارند گفت: بازسازی صنایع از منظر محیط زیست می تواند زمینه و محل مبادلات خوبی برای سرمایه گذاری باشد.
استاندار اصفهان بااشاره به اینکه ایران از سه مشخصه اساسی برخوردار است که در هیچیک از کشورهای این منطقه وجود ندارد، افزود: امنیت 100 درصدی، نیروی جوان تحصیل کرده و آماده کار و انرژی فراوان و ارزان، بازار خیلی خوبی را برای سرمایه گذاری خارجی در این کشور فراهم کرده است.
وی گفت: اصفهان قدمت 10 هزار ساله دارد و چهار بار پایتخت ایران بزرگ بوده است و امروز هم پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی و جزو 10 شهر دیدنی دنیاست.
زرگرپور با بیان اینکه اصفهان با بیش از پنج میلیون و 200 هزار نفر جمعیت و 107 شهر، صنعتی ترین استان کشور و دومین استان دانشگاهی ایران پس از تهران است، گفت: استان اصفهان منطقه مناسبی برای سرمایه گذاری سایر کشورهاست.
وی بااشاره به اینکه فرانسه و آلمان بیشترین تعداد گردشگر به اصفهان را دارند، گفت: اکنون از 86 کشور از جمله کشورهای اروپایی گردشگر داریم و مسئولان سایر کشورها نیز علاقه مند به بازدید از اصفهان هستند.
استاندار اصفهان افزود: پیش از برجام حضور گردشگران در اصفهان کمتر بود ولی اکنون این تعداد افزایش یافته است.
وی همچنین گفت: اتاق بازرگانی اصفهان قوی ترین اتاق بازرگانی کشور است و ارتباط خوبی با کشورهای دیگر و جایگاه خوبی در اصفهان دارد و از اینکه اتاق های بازرگانی ایران و پاریس ارتباطات خوبی با هم برقرار کرده اند ،خرسندیم.
زرگرپور ادامه داد: برای گسترش همکاری و ارتباط علمی میان دو کشور ایران و فرانسه به ویژه اصفهان و فرانسه آماده ایم.
نائب رییس انجمن کارفرمایان فرانسه هم در این نشست هدف از حضور هیات اقتصادی فرانسوی به ایران و اصفهان را شناخت بیشتر در راستای توسعه روابط تجاری دو کشور بیان کرد و افزود: سفر ما به اصفهان فقط با هدف سرمایه گذاری نیست بلکه این سفر در راستای گسترش ارتباطات دو کشور است.
'تیبو دوسیلگی' (Thibault De Silguy) با بیان اینکه فهم نظریات مکمل بین ایران و فرانسه وجود دارد و هر دو کشور از سابقه تاریخی هزاران ساله برخوردارند، افزود: فرهنگ صنعتی، تجاری و اقتصادی ایران شباهت زیادی با فرهنگ صنعتی، تجاری و اقتصادی فرانسه دارد.
وی گفت: گسترش روابط فرانسه فقط با تهران انجام نخواهد شد بلکه گسترش روابط فرانسه با اصفهان و سایر استان های ایران هم در برنامه ما قرار دارد و متن همکاری با استان ها نوشته شده است.
دوسیلگی با بیان اینکه شرکت های فرانسوی تمایل زیادی به ارتباط و کار با سایر استان های ایران دارند، گفت: باتوجه به بافت خوب صنعتی اصفهان، صنعتگران و شرکت های فرانسوی می توانند ارتباط خوبی با این استان برقرار کنند.
وی گفت: به رغم شرایط سیاسی و مشکلات فعلی بانک ها، اراده بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد.
نشست مشترک رسول زرگرپوراستاندار اصفهان و هیات تجاری انجمن کارفرمایی فرانسه (مدف بین الملل)، متشکل از بازرگانان و صاحبان صنایع آن کشور در حوزه های حمل و نقل، زیرساخت، انرژی، محیط زیست، خدمات، صنایع و تجارت، کشاورزی، دارو، هوافضا و بازاریابی و هیات همراه روز چهارشنبه در تالار اشرف اصفهان برگزار شد.
این هیات در سفر 24 ساعته خود به اصفهان با مسئولان اتاق بازرگانی استان اصفهان نیز دیدار خواهند کرد.
حجم مبادلات تجاری ایران و فرانسه ٢ میلیارد و ٤٠٠ هزار دلار است دو کشور برنامه دارند که حجم مبادلات تجاری را در سال آینده به دو برابر افزایش دهند.
افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور ، مستلزم رفع موانع بانکی، مشکلات گمرکی، ترانزیتی و ارایه تسهیلات پیرامون صدور روادید است.
شرکت های فرانسوی حاضر در این هیات در زمینه های انرژی، حمل و نقل و زیرساخت، خدمات فرودگاهی، امور بانکی، کشاورزی و ... فعال هستند.
هیات تجاری انجمن کارفرمایی فرانسه (مدف بین الملل)، متشکل از بازرگانان و صاحبان صنایع آن کشور در حوزه های حمل و نقل، زیرساخت، انرژی، محیط زیست، خدمات، صنایع و تجارت، کشاورزی، دارو، هوافضا و بازاریابی فعال هستند.
قرار است این هیات با حضور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در همایش تجاری اصفهان و فرانسه شرکت کند و پس از آن تجار و صاحبان صنایع دو کشور برای آشنایی بیشتر با یکدیگر مذاکرات رو در رو خواهند داشت.
انجمن کارفرمایی فرانسه سال گذشته نیز جمعی از فعالان اقتصادی فرانسه را به ایران اعزام کرده بود.
سال گذشته و در چارچوب سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران و حضور در اتاق ایران پنج سند همکاری اقتصادی به امضا رسید. این اسناد همکاری سرآغاز رفت و آمدهای بعدی هیات های مختلف از دو کشور شد.
7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.