به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سال گذشته بود که خبر حراج بزرگ اصفهان برای چند روزی به عنوان تیترهای خبری مهم حوزه فرهنگ و هنر جای خوش کرده بود، خبری که که زبان به زبان و نقل آن  نیز سبب نشد این موج عمر زیادی داشته باشد و در همان نقطه عطف موج خبری همانند پدیده فرونشست زمین، واقعا زمین‌گیر شد!

این در حالی است که از صحبت‌های مدیرکل ارشاد مبنی بر برگزاری چنین حراجی یک سال گذشته است، وی در ابتدای سال گذشته پس از آنکه به رقم‌های میلیون دلاری اشاره کرد که در کشوری عربی بر تابلو‌های فاخر هنرمندان اصفهان گذاشته شده، خبری خوش به هنرمندان شهر داد که مضمونش برگزاری حراج هنری در اصفهان بود، اینکه اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر کشور باید در این زمینه اقدام موثری انجام دهد و ما باید بتوانیم حراج بزرگ اصفهان را راه‌اندازی کنیم.

در واقع اقتصاد فرهنگ باید در حوزه اقدام و عمل پویا شود و مردم ما لازم است برای ارتقای فرهنگی خود هزینه کنند. باید فضا برای ورود چهره‌های اقتصادی به حراج بزرگ اصفهان فراهم شود، جهت‌دهی چهره‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاران در حوزه خرید آثار هنری از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بالاخره حراج بزرگ اصفهان برگزار می‌شود یا نه 

اما از این جریان یک سال گذشت و خبری از برگزاری حراج بزرگ اصفهان که می‌توانست گامی بزرگ برای اهالی هنر اصفهان باشد، خبری نشد، پس از یک سال از مدیرکل  فرهنگ و ارشاد استان اصفهان جریان عدم برگزاری را جویا شدیم اینکه اصلا این حراج برگزار می‌شود یا اینکه خبری بود که نقل شد و به آرشیو اخبار رسانه‌ها پیوست؟

حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی در این‌باره به تسنیم گفت: برای برگزاری حراج بزرگ اصفهان و اینکه در چه زمانی برگزار شود در حال رایزنی هستیم، این حراج با اولویت آثار هنری اصفهانی برگزار می‌شود.

وی افزود: نظرات هنرمندان اصفهان به این شکل بوده که تنها آثار هنرمندان اصفهانی باشد و برخی‌ها نیز با این نظر مخالفت کرده‌اند و قرار شد آثار ایرانی با اولویت آثار هنرمندان اصفهانی باشد، اما در حراج‌های بعدی از هنرمندان بین‌المللی نیز استفاده می‌شود.

مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: هنوز زمان برگزاری حراج مشخص نیست، برای برگزاری با وزارتخانه صحبت کرده‌ایم ان‌ها یک مدل و مجموعه‌ای اقدام کرده‌اند که به صورت قوی در این زمینه فعالیت می‌کند.

وی گفت: این مجموعه تجربه خوبی دارد که این نیز در حال رایزنی است تا با این مجموعه همکاری شود یا اصفهان خودش به صورت مستقل برگزار کند. زمان برگزاری طولانی شد اما اگر با کیفیت برگزار شود در حراج‌های بعدی کمک می‌کند که به صورت قوی برگزار شود.

بی اطلاعی مسئولان از زمان برگزاری حراج بزرگ هنری

از استاندار اصفهان نیز در این‌باره جویا شدیم شاید وی از برگزاری دقیق این مراسم با خبر باشد که متاسفانه وی نیز اظهار بی‌اطلاعی کرد.

از مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان نیز برگزاری این حراج و تعاملی که در این مورد را دارد نیز جویا شدیم که وی نیز اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: اگر به به میراث فرهنگی اطلاع دهند در زمینه صنایع دستی همکاری می‌کنیم.

این در حالی است که ممکن است با انتخابات ریاست جمهوری که طبق معمول پس از آن در انتخاب مدیرکل‌ها تغییراتی پیش بیاید این حراج نیز به دست مدیکل بعدی بیفتد و شاید به کلی فراموش شود.

اگر این چکش در اصفهان بخورد...

اگر چکش این حراج در اصفهان بخورد کمک شایانی به اقتصاد هنر و هنرمندان اصفهانی می‌کند، حراجی که می‌تواند حجم مبادلات میلیاردی به ارمغان بیاورد و  اقتصاد هنر که با خرید آثار هنری جان می‌گیرد.

اگر این حراج در اصفهان پایه‌گذاری شود همراه خود گردشگر هنری نیز به اصفهان می‌کشاند و از آنجائی که در دنیا گردشگران هنری  به عنوان بهترین گروه گردشگران از بُعد فرهنگ و هزینه‌ هستند تاثیر فراوانی در بخش ارزآوری به کشور دارند.

یادمان باشد گردشگران هنری در دست داشتن آثار هنری را می‌توان به عنوان بهترین سفیر و پیک صلح و فرهنگ دانست.

گزارش از نگین فروغی

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625234
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.