به گزارش ایرنا، حجت الاسلام , والمسلمین سید علی موسوی نژاد روز سه شنبه در آئین تودیع و معارفه دادستان نطنز، افزود: اگر اذن ولایت فقیه در انجام امور برداشته شود دیگر هیچ کس اجازه دخل و تصرف در کارها را نخواهد داشت.
وی اظهارکرد: بهترین مصداق برای اثبات این ادعا، آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری است که با تنفیذ رهبر انقلاب کامل می شود.
وی با بیان اینکه در اوج عزت و در بهترین زمان، زیر سایه ولایت فقیه در جامعه اسلامی زندگی می کنیم، خاطرنشان کرد: به برکت وجود ولایت فقیه در جامعه اسلامی امروز دشمنان اصلی نظام و نوکران آنها، جرات کوچکترین تجاوزی به این مرز و بوم را ندارند.
معاون قضایی اداره کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه استقلال قضایی به معنای تکبر نیست، تصریح کرد: ماموریت و معذوریت در دستگاه قضا معنایی ندارد و قاضی تنها باید بر اساس قانون عمل و استقلال خود را ظاهر می کند.
وی همچنین تاکید کرد: حفظ عدالت از اجرای عدالت مهمتر است و حفاظت از عدالت به تنهایی از عهده دادگستری ها بر نمی آید و سایر مسئولان باید این نهاد را در راه حراست از عدالت در جامعه یاری کنند.
حجت الاسلام موسوی نژاد بر لزوم برخورد یکسان با طرفین در دادگستری، گفت: مسئولان دادگستری می توانند در شهرستان از نظرات فرماندار، اعضای شورای تامین و دیگر مسئولان استفاده کنند ولی در پایان قاضی بدون اینکه تحت فشار قرار گیرد، حکم خود را صادر می کند.
وی به مسئولان دادگستری ها توصیه کرد همواره چراغ این نهاد را روشن نگه دارند تا کسانی که حقی از آن ها گرفته شده همچنان به احقاق حق خود امیدوار باشند و دادگستری را مکانی برای احقاق حقوق خود بدانند.
معاون قضایی اداره کل دادگستری استان اصفهان با قدردانی از عملکرد مهدی طویلی دادستان قبلی نطنز، خاطرنشان کرد: دادستان جدید نیز ضمن ادامه روند موجود باید گام های محکمی در راه تحکیم اقتصاد، تجارت و خانواده بردارد و مسیر ضایع کردن حق توسط افراد متنفذ را سد کند.
در این مراسم که در فرهنگسرای کوثر شهرداری نظنز برگزار شد از زحمات 6 ساله مهدی طویلی قدردانی و مرتضی باصریان به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی شد.
شهرستان نطنز با 47 هزار نفر جمعیت در در 125 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
7430/6136 / 2093 ** خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.