نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که اهداف دستگاه قضایی در جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها متفاوت است، خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی مهم ترین هدف سیستم قضایی، تعالی و سعادت حقیقی انسان ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران، به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، در دیدار رییس و کارکنان دادگستری استان گرگان، قانونمداری و حرکت در مسیر قانون جنبه ظاهری و وجدان افراد نیز را جنبه باطنی قضاوت دانست و گفت: قضات در اسلام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و هست.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بهشتی از این روحانی انقلابی به عنوان شخصیتی مجاهد و سخت کوش یاد کرد و گفت: این شخصیت برجسته تاریخ انقلاب در راه اعتلای اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی به شهادت رسید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شهید بهشتی شخصیتی عالم و بصیر بود، تصریح کرد: ایشان همه توان خود را در تدوین قانون اساس به کار گرفت.

آیت الله نورمفیدی، دفاع از حقوق مردم در برابر متجاوزان را وظیفه مهم قوه قضائیه دانست و افزود: دستگاه قضا نباید بگذارد حقوق افراد مستضعف در جامعه اسلامی ضایع شود.

وی، قوه قضائیه را پناهگاهی مطمئن برای مردم مظلوم و مستضعف دانست و گفت: دستگاه قضا باید با مفسدان در جامعه به صورت جدی و قانونی برخورد کند.

امام جمعه گرگان، داشتن علم و اخلاق را لازمه وجودی کارکنان دستگاه قضایی برشمرد و گفت: افرادی که بر اساس آموزه‎های اخلاقی و دینی حرکت می کنند به دلیل داشتن خودکنترلی قوی، کمتر دچار لغزش و اشتباه می شوند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که قضات باید در ایفای نقش اثرگذار و اساسی خود در برخورد با پرونده ها الگوی عملی شان را شهید بهشتی بدانند، تصریح کرد: جامعه عادل می تواند زمینه ساز امنیت، رشد، رفاه و شکوفایی همیشگی شود.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که احکام فقهی قضاوت و مقام قضا در احکام نورانی اسلام سبب شده که قانون اساسی کشورمان قوه قضائیه را فراتر از ‌آنچه در قوانین اساسی دنیا دیده می‌شود، قرار دهد، گفت: امروز جایگاه قوه قضائیه در مقایسه با دستگاه‌های قضایی کشورهای دیگر از جایگاه ویژه تری برخوردار است.

وی با بیان این که اهداف دستگاه قضایی در جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها متفاوت است، خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی مهم ترین هدف سیستم قضایی تعالی و سعادت حقیقی انسان ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.