به گزارش ایرنا، ' محمد حسن قائدیها ' روز یکشنبه در پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، افزود: براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب حتی اتباع خارجی که بصورت غیر مجاز وارد کشور شده اند باید از نعمت تحصیل و آموزش و پرورش برخوردار شوند و زمینه پذیرش آنها در مراکز آموزشی فراهم شود.
بیشتر اتباع خارجی در استان اصفهان از کشور افغانستان و عراق هستند.
اصفهان از نظر تعداد اتباع خارجی، سومین استان در کشور بعد از استان تهران و خراسان رضوی است و از بین این اتباع، حدود 120 هزار نفر دارای کارت موقت اقامت و حدود 50 هزار نفر دارای گذرنامه و ویزای معتبر هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید 850 هزار دانش آموز در این استان مشغول تحصیل خواهند شد، افزود: از این آمار 330 هزار دانش آموز در بیش از 2 هزار و 200 مدرسه در شهر اصفهان سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.
وی گفت: به دلیل مصادف شدن آغاز سال تحصیلی با ایام سوگواری امام حسین (ع) و ماه محرم، زنگ آغاز مدارس با حضور استاندار در هنرستان شهدای فرهنگی شهرستان نجف آباد ( محل تحصیل شهید مدافع حرم محسن حُججی) به صدا در می آید.
قائدیها افزود: در شهر اصفهان نیز مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی با حضور شهردار و فرماندار اصفهان در یکی از مدارس ناحیه 2، برگزار می شود.
وی اظهارکرد: براساس اجرای سند تحول بنیادین، امسال استقرار پایه یازدهم در دستور کار قرار دارد که از مهمترین و سخت ترین برنامه های سال تحصیلی جدید است.
وی افزود: طبق این سند پنج پایه ابتدایی به 6 پایه افزایش می یابد.
** سند راهبردی تحول نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران مبانی نظری سند ملی آموزش و پرورش شامل فلسفه تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران، فلسفه تعلیم و تربیت رسمی عمومی در جمهوری اسلامی ایران و رهنامه نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در جمهوری اسلامی ایران در جلسه 826 شورای عالی آموزش و پرورش مورخ دوم مرداد 1389 تأیید کلی شد و مبنای تمامی سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و تولید اسناد تحولی در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: هنوز سرانه خاصی از طرف وزارت آموزش و پرورش به این اداره کل اختصاص نیافته است و بیشتر مدارس به صورت هیات امنایی، کمک های مردمی و غیره تامین مالی می شوند.
وی افزود: البته در بسیاری از کشور ها دولت دیگر در تامین اعتبار مدارس و آموزش و پرورش نقشی ندارد و نهادهای دیگر، شهرداری ها و هیات امنا این نقش را برعهده دارند.
قائدیها یادآور شد: در آخرین سال دولت اصلاحات سهم اعتبارات دولت 14 درصد بود اما در دولت های نهم و دهم به 9 درصد تقلیل یافت که آسیب جدی به آموزش و پرورش وارد کرد.
وی اضافه کرد: حتی با افزایش این میزان اعتبار به 12 درصد در دولت یازدهم، هنوز شرایط به حالت اولیه خود بازنگشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: این در حالیست که در دولت دهم 110 هزار نیرو در آموزش و پرورش کشور استخدام شدند اما حتی یک نفر از آنها مورد نیاز نبود و هنوز این افراد از آموزش و پرورش حقوق می گیرند.
قائدیها گفت: 98.4 درصد از میزان اعتبارات آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق فرهنگیان هزینه می شود و کلیه مخارج این وزارتخانه فقط از 1.6 درصد باقی مانده تامین می شود.
به گزارش ایرنا، در پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اعضای این شورا توجه بیشتر آموزش و پرورش به استقرار تمام وقت مشاور در مدارس بویژه در مقاطع راهنمایی و دبیرستان که دامنه سنی بحرانی دانش آموزان را در بر می گیرد، واقعی شدن نقش و جایگاه انجمن اولیا و مربیان، شاد و پویا تر شدن فضای مدارس، جذب اتباع خارجی، فرهنگ سازی برای قانونمداری، شناخت و پیروی از قانون و غیره را خواستار شدند.
در این جلسه همچنین سه طرح تشکیل ستاد توسعه کارآفرینی شهرداری اصفهان برای بهبود اکوسیستم کارآفرینی شهر اصفهان، راه اندازی شورا یاری های اصفهان برای افزایش مشارکت شهروندان و ممنوعیت، حذف و اصلاح جریمه دیرکرد اعتبارات دریافتی شهرداری اصفهان به منظور جلوگیری از پرداخت های هنگفت شهرداری اصفهان به ازای دیرکرد اعتباراتی که از بانک ها و موسسات مالی دریافت می کند برای ورود به کمیسیون های مربوطه اعلام وصول شد.
گ/ 7153 / 2093 ** خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.