به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در مراسمی که با حضور معاون توسعه فناوری دفتر ریاست جمهوری در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار شد از دانش آموزان و طرح های برگزیده استان در زمینه مسابقه ملی توانمند، فناوری نانو و پژوهش سراهای دانش آموزی تجلیل شد.
رشید قربانی افزود: در دومین مسابقه ملی توانمند و در بخش سطح آبگریز، گروه دانش آموزان مهنا سجادی، آذین بینایی و سیده زهرا حسینی از ناحیه ٢ سنندج موفق به کسب رتبه دوم کشوری شدند.
وی همچنین به موفقیت نمایندگان استان در هشتمین جشنواره دانش آموزان فناوری نانو نیز اشاره کرد و گفت: در این جشنواره طرح های دانش آموزان فرناز رضایی، ثنا آغه ویسی، کوثر الماسیان و طرح محمد سبحان مرادی هر 2 طرح از ناحیه 2 سنندج و طرح فاطمه احمدزاده از سقز به مرحله نهایی کشوری این جشنواره راه پیدا کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه با اشاره به موفقیت پژوهش سراهای دانش آموزان استان اظهار کرد: در فعالیت آزمایشگاه توانا، پژوهش سرای دانش آموزی ناحیه 2 سنندج رتبه چهارم کشوری و پژوهش سرای خاتم الانبیاء قروه رتبه هشتم کشوری را از میان 65 پژوهش سرای دارای آزمایشگاه نانو کسب کردند.
**کسب 10 مدال رنگارنگ توسط دانش آموزان پسر دوره متوسطه کردستان در مسابقات دوومیدانی
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: در مسابقات دوومیدانی قهرمانی دانش آموزان پسر دوره اول و دوم متوسطه سراسر کشور که در سنندج برگزار شد، تیم کردستان با درخشش در این مسابقات موفق به کسب 10 مدال رنگارنگ شدند.
افشین خوش گوار افزود: در رقابت های مقطع متوسطه اول زانیار رحمانی در ماده سه هزار متر نقره گرفت و هادی فلاحی نیز گردن آویز برنز را از آن خود کرد و صهیب ساعدموچشی در ماده پرش سه گام دومین مدال نقره کردستان را بر گردن آویخت.
وی اظهار کرد: در این مقطع عبدالرحمن ابراهیمی در ماده 1500 متر پنجم شد، صهیب ساعدموچشی در ماده 100 متر به مقام چهارم رسید و عبدالرحمن ناصری در ماده 300 متر با مانع به مقام ششم دست یافت.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در مسابقات مقطع متوسطه دوم، کردستان در ماده رله با شایستگی چهارمدال نقره گرفت، میثم رشیدی با آتیه از شهرستان بانه در میان مدعیان ماده 100 متر به مدال ارزشمند طلا رسید و کیان وفایی در پرش سه گام در جایگاه چهارم ایستاد.
وی با بیان اینکه عملکرد کردستان در این رشته نسبت به سال گذشته رشد قابل قبولی داشت، ابراز امیدواری کرد، با تداوم تمرینات و اردوهای آماده سازی در سال آینده جایگاه کردستان به مراتب ارتقا پیدا کرد.
**آغاز ثبت نام از سوادآموزان کردستانی در سال 96
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش کردستان با اشاره به آغاز ثبت نام از سوادآموزان دوره های سوادآموزی، انتقال و تحکیم استان از اول مرداد جاری افزود: ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق از ابتدای مردادماه 96 از سوادآموزان دوره سوادآموزی و از ابتدای شهریورماه از سوادآموزان دوره انتقال و تحکیم ثبت نام کنند.
رمضان یوسفی اظهار کرد: آموزش دهندگانی می توانند تشکیل کلاس دهند که در سامانه جهاد دانشگاهی ثبت نام کرده و تاییدیه ثبت نام آنان صادر شده باشد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده:امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.