خسرو ساکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در چند روز گذشته خبر افزایش 40درصدی کرایه سرویس های مدارس در یک کانال تلگرامی موجب شد تا شهروندان خواستار پیگیری این موضوع به عنوان یکی از دغدغه های والدین در آستانه بازگشایی مدارس در سال جدید تحصیلی شوند.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بر حسب وظیفه قانونی خود، این موضوع مهم را از مسئولان ذیربط در استان و کلانشهر کرج مورد پیگیری قرار داد، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان در این پیگیری درخواست کرده است که مبنا و معیار این تعیین قیمت ها مشخص شود و همچنین کدام مرجع قانونی باید بر این وضعیت نظارت داشته باشد.
وی بیان کرد: افزایش 40 درصدی کرایه ها در کرج مصوب شورای شهر قبلی است.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ضمن گلایه از انتشار اخبار بی اساس و بی ربط دراین زمینه از طریق یکی از
کانال های تلگرامی در استان تصریح کرد: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد انتشار خبری مبنی بر افزایش 40 درصدی سرویس مدارس در سال تحصیلی 97-96 در کرج شدیم که این افزایش را به آموزش و پرورش البرز نسبت دادند در حالی که این افزایش نرخ شهریه یکی از مصوبه های شورای شهر قبلی کرج است.
ساکی اضافه کرد: به استناد ماده 7 دستورالعمل اجرایی حمل و نقل دانش آموزان که صادره از وزارت کشور می باشد، نرخ خدمات سرویس مدارس پس از پیشنهاد کارگروه ماده 18 و تصویب شورای اسلامی شهر ابلاغ می گردد.
وی یاد آور شد: پیشنهاد کارگروه ماده 18 شهرستان کرج در خصوص نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی 97_ 96 افزایش برابر با نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی بوده است که متاسفانه به استناد نامه سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهری شهرداری کرج، مصوب شورای شهر گذشته در
این خصوص با 40 درصد افزایش همراه بوده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز افرود: بنده به عنوان دبیر کارگروه ماده 18 استان و نماینده آموزش و پرورش و یکی ازسه عضو کارگروه ، اولین فردی بودم که در نشست کارگروه استانی نسبت به این مصوبه شورای شهر دوره قبل اعتراض کردم.
ساکی با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در نامه ای به رئیس شورای شهر اعتراض خود را نسبت به این مصوب و نرخ های اعلام کرد، اظهار داشت: به منظور صیانت از حقوق اولیاء و دانش آموزان، درخواست تجدید نظر در خصوص مصوب شورای شهر قبلی و انجام اصلاحات لازم را ارائه کردیم.
وی خاطرنشان کرد: از اصحاب رسانه نیز درخواست می کنیم به منظور انعکاس دقیق اخبار مربوطه و اجتناب از تشویش اذهان عمومی، ضمن دریافت اطلاعات لازم از مراجع رسمی، نسبت به تنویر افکار در این خصوص اقدام کنند.
استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد که سالانه حدود 27 هزار آن از سرویس استفاده می کنند .
بیش از 75 درصد دانش آموزان سرویسی در کرج سکونت دارند.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.