مراد مالمیر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها به منظور ارتقاء سطح کیفی خدمات به فرهنگیان استانی و کشوری در حال ساخت و آماده سازی است.
وی با اشاره به اینکه البرز در بخش زیر ساخت های خدمات دهی به فرهنگیان نیاز به حمایت ویژه مسئولان و خیرین دارد، اظهار کرد: در قالب پروژه مهر 96 برای گسترش دامنه حمایت از این قشر فرهیخته، اجرای این 11طرح در دستور کاری - اجرایی آموزش و پرورش این استان قرار گرفت.
وی بیان کرد: برای برخور دار شدن معلمان و دانش آموزان از یک فضای مناسب کارآفرینی ، کارگاه کارآفرینی پژوهش سرای معلم اموزش و پرورش ناحیه یک کرج با اعتبار 800 میلیون ریال در حال بهسازی و تجهیز شدن است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل اموزش و پرورش البرز ادامه داد: برای اولین بار است که خانه تکریم برای معلمان بیمار سراسر کشور راه اندازی می شود.
مالمیر تصریح کرد: در قالب این طرح برای اقامت معلمان بیمار که برای درمان نیاز به مراجعه به مراکز درمانی کرج و تهران دارند ،این خانه تکریم در البرز پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: خانه تکریم البرز دارای 7سوئیت اقامتی در مرکز کرج است که برای بهسازی فضای آن 200 میلیون ریال هزینه شده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل اموزش و پرورش البرز گفت: معلمان بیمار از خدمات خانه تکریم در استان البرز به صورت رایگان در طول اقامتشان بهره مند شوند.
مالمیر افزود: نخستین کلینیک تخصصی دندانپزشکی ویژه معلمان نیز در ساختمان شماره 2 آموزش و پرورش استان البرز در حال راه اندازی است.
وی با اشاره به اینکه این کلینیک به 20یونیت دندانپزشکی و کادری تخصصی و با تجربه در یک فضای 400 متری در حال تجهیز شدن است، خاطر نشان کرد: فرهنگیان البرزی برای برخورداری از خدمات این مرکز فقط کافی است کارت شناسایی خود را ارائه دهند تا هزینه خدمات آنها به صورت کسر از حقوق محاسبه شود.
وی اظهار کرد: درمانگاه فرهنگیان شهرستان نظرآباد نیز تا مهر 96 با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال و فاز دوم درمانگاه فرهنگیان ساوجبلاغ نیز با اعتبار 7 میلیارد ریال از محل خیرین حوزه سلامت آماده بهره برداری است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل اموزش و پرورش البرز در ادامه به ساخت دو مرکز رفاهی برای فرهنگیان در برغان و افشاریه در شهرستان ساوجبلاغ پرداخت و افزود: در این مراکز برای اسکان فرهنگیان در طول سال با توجه به فضای گردشگری این مناطق10سوئیت با اعتبار 500 میلیون ریال آماده بهره برداری شده است.
مالمیر یاد آور شد: در طالقان هم دو مرکز رفاهی برای معلمان با توجه به جاذبه های طبیعی و تاریخی بکر این شهرستان با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال آماده راه اندازی است .
وی گفت: یک مرکز رفاهی دیگر نیز برای معلمان در مرکز نمایندگی آموزش و پرورش آسارا در جاده چالوس با 300 میلیون ریال آماده شده است.
وی در ادامه به طرح توسعه درمانگاه فرهنگیان کرج اشاره و اضافه کرد: عملیات ساخت این درمانگاه نیز در 5 طبقه با زیر بنای 4 هزار متر در حال انجام است که تا اردیبهشت ماه 97 همزمان با گرامیداشت هفته معلم آماده بهره برداری می شود.
وی بیان کرد: برای ساخت فاز دوم درمانگاه فرهنگیان کرج 50 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
استان البرز حدود 50 هزار معلم شاغل و بازنشسته دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.