به گزارش ایرنا، محسن کریمیان روز شنبه درجمع خبرنگاران افزود: 154 طرح مربوط به امور فنی مهندسی و آب و خاک، 47 طرح مرتبط با تولیدات دام، طیور و آبزیان، 50 پروژه در صنایع گیاهی، 3 طرح در صنایع کشاورزی، 48 طرح در امور عشایر و یک طرح در سایر موضوعات اجرا شده است.
به گفته وی گستره این طرح ها در تمامی شهرستان های استان اصفهان خواهد بود و موجب ایجاد فرصت شغلی بر 993 نفر و تثبیت اشتغال برای یکهزار و 743 نفر خواهد شد، همچنین 9 هزار و 844 خانوار نیز از این طرح ها بطور مستقیم و غیر مستقیم بهره مند می شوند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: 46 درصد از هزینه اجرای این طرح ها از منابع دولتی ملی و استانی تامین شده و مابقی مربوط به بخش خصوصی است.
او یادآوری کرد: از حیث تعداد طرح ها، شهرستان اصفهان با 36 طرح و از لحاظ وسعت و حجم سرمایه گذاری، شهرستان فریدونشهر با 820 هکتار و 9.7 میلیارد تومان بیشترین پروژه ها را به خود اختصاص داده اند.
کریمیان با اشاره به خشکسالی دراستان اصفهان وکاهش 35 درصد از منابع آبی استان برای استفاده در بخش کشاورزی، اظهارکرد: به این دلیل 120 هزار هکتار از اراضی استان از چرخه زراعت و تولید خارج شده، اما با برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از روشهای جدید زراعت، استان اصفهان شاهد کاهش میزان تولید نبوده است.
وی ادامه داد: اصفهان توانسته میزان تولید سالانه افزون بر6 میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی را حفظ کند و میزان صادرات به کشورهای دیگر را نیز افزایش دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اهمیت مدیریت منابع آبی و خاکی برای بهره وری بیشتر و افزایش حجم تولید، گفت: امسال برای جذب 155 میلیارد تومان در این عرصه هدف گذاری شده تا به این طریق روش ها و سامانه های جدید آبی توسعه پیدا کند.
او با بیان اینکه تبدیل گلخانه های سنتی به گلخانه های جدید از اهمیت زیادی برخوردار است، خاطر نشان کرد: برای نخستین بار در کشور تبدیل 800 هکتار از این دست گلخانه ها با بهره وری کم به گلخانه های پیشرفته در استان تصویب شده و در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، این سازمان به مشارکت کنندگان دراین طرح تسهیلات بانکی اعطا می کند تا دارندگان گلخانه ها بتوانند با سرعت بیشتری فرایند به روزرسانی گلخانه ها را انجام دهند.
وی اضافه کرد: صنایع تبدیلی شیر در استان اصفهان موفق به دریافت کد استاندارد IR شده اند و تولیدکنندگان دارای این کد می تواند صادرات محصولات لبنی به سایر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی و آمریکا را تسهیل بخشد.
کریمیان اضافه کرد: درپنج ماه اول سال 96 حدود چهارهزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه های جدید آبیاری مجهز شده است و در این ارتباط 9 هزار هکتار زمین دیگر نیز در دست اجرا داریم.
وی به احیای قنوات به ویژه در مناطق شرق استان مانند نایین و کوهپایه اشاره کرد و افزود: سال قبل در این بخش اعتباری به استان اختصاص نیافت اما امسال 3.2 میلیارد تومان برای توجه بیشتر به قنوات اختصاص یافته است.
سالانه حدود 6.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در استان اصفهان تولید می شود و این استان در بسیاری از تولیدات کشاورزی رتبه های برتر را در کشور به خود اختصاص داده است.
استان اصفهان 11 درصد از شیر خام کشور را تولید می کند و در میزان ظرفیت تولید مرغ در کشور مقام اول را دارد.
ت / 6020 / 6022 خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.