به گزارش ایرنا، عبدالرضا مهدی بادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته 500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اعم از زراعی و باغی به سامانه های نوین آبیاری مجهز شد که در مجموع سطح زیر کشت شهرستان که مجهز به سیستم های آبیاری تحت فشار و کم فشار شده بود، به بیش از دو هزار و 600 هکتار رسید.
مدیر جهاد کشاورزی نطنز افزود: برای پیاده سازی طرح های نوین آبیاری که در راستای سیاست مدیریت و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی است، علاوه بر کمک های دولتی مبالغی نیز به صورت تسهیلات بانکی و یا آورده شخصی متقاضیان در این پروژه ها سرمایه گذاری شده است.
وی گفت: امسال هم برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در سطح 700 هکتار در سطح شهرستان نطنز برنامه ریزی شده است و در صورت وجود متقاضی برابر دستور العمل های مربوط هیچ گونه محدودیت اعتباری در این زمینه وجود ندارد و امیدواریم کشاورزان برای تجهیز اراضی باقی مانده همکاری کنند.
مهدی بادی تاکید کرد: شهرستان نطنز هم مانند سایر نقاط استان با بحران آب و خشکسالی روبرو است که برای کاهش مصرف آب و مدیریت صحیح منابع آبی، علیرغم استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار و کم فشار باید اصلاح الگوی کشت توسط کشاورزان بیش از پیش جدی گرفته شود و کشت محصولات با نیاز آبی پایین را جایگزین محصولات با مصرف آب بالا کرد.
از مجموع 12 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت شهرستان نطنز ،7 هزار و 500هکتار به زراعت و مابقی به باغ ها اختصاص دارد.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.