الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** تبدیل واحد پول ایران به تومان در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت. محسن حاجی میرزایی دبیر هیات دولت از تصویب لایحه اصلاح قانون پولی بانکی در جلسه یکشنبه هیات وزیران خبر داد و گفت: بر اساس این لایحه ، واحد پول رسمی کشور، تومان و معادل 10 ریال تعیین شد.
*** کشته شدن پنج تن در شهر سیرجان بر اثر مصرف مشروب تقلبی نیز دیگر خبر مورد توجه بود. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: پنج نفر به دلیل عوارض ناشی از مصرف مشروبات الکلی تقلبی در سیرجان از عصر پنجشنبه تاکنون جان خود را از دست داده اند. تا روز دوشنبه 114 نفر به دلیل مصرف مشروبات الکلی تقلبی به بیمارستان های سیرجان مراجعه کرده بودند.
*** واکنش ها نسبت به انتشار تصویر منتسب به یکی از مجری های تلویزیون در خارج از کشور نیز از جمله اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی در 24 ساعت گذشته بود. عده ای انتشار این تصاویر را نقض حریم خصوصی دانسته و عده ای دیگر آن را مرتبط با مسائل اجتماعی جامعه و وجود برخی تضادها می دانند.
*** شرایط جدید وام ازدواج نیز دیگر خبر سراسری مورد توجه بود. بانک مرکزی با هدف تسهیل اجرای ‌طرح ضربتی وام ازدواج، شرایط جدیدی برای جایگزینی اخذ ضمانت از متقاضیان این تسهیلات را تعیین کرد. اعطای وام ازدواج به پشتوانه یارانه نقدی، ارایه گواهی تعهد کسر اقساط کارمندی و ضمانت با استفاده از پروانه کسب از جمله روش های جایگزین اخذ ضمانت پرداخت وام ازدواج است.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** دستگیری شر شبکه عرفان حلقه در شاهین شهر از جمله اخبار محلی مورد توجه بود. طلاعات سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان از دستگیری سرگروه اصلی و یکی از سرشبکه عرفان حلقه به همراه هشت نفر از اعضای این گروه در شاهین شهر خبر داد.
*** نامطلوب بودن وضعیت آب اصفهان نیز دیگر خبر محلی مورد توجه بود. به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور، کلانشهر های اصفهان، شیراز و شهرهای بوشهر، بندرعباس، کرمان و همدان با کمبود آب مواجه هستند.
*** تخریب شدن 60 مدرسه فرسوده در اصفهان نیز دیگر خبر مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری به نقل از مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان، 60مدرسه فرسوده بر اثر خشکی زاینده رود و کاهش سطح سفره های زیر زمینی در فلاورجان، برخوار و نواحی 4 و 5 شهر اصفهان تخریب شده اند.
گ/ 3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.