به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی عصر روز شنبه در دیدار اعضای ستاد همکاری های حوزه علمیه قم و آموزش و پرورش کاشان با وی اظهار کرد: در بحث معرفت شناسی، توحید، نبوت، امامت، ولایت و معاد، شبهه هایی وجود دارد اما اگر بخواهیم شبهه ها راپاسخ دهیم، این کار، ترویج شبهات است.
وی با تاکید بر این که در همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید مباحث دینی و معرفت شناسی در اولویت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مبلغ و یا استادی که در کلاس می خواهد با تبلیغات بهائیت و وهابیت مقابله کند و قصد پاسخگویی به شبهات آنها را دارد، باید با ظرافت خاصی به آنها بپردازد، چون طرح شبهه، در واقع تبلیغ شبهه است.
وی موضوع های اعتقادی، سیاسی، اخلاقی، حقوقی و اجتماعی را به عنوان بحث های اولویت دار در آموزش و پرورش بیان کرد و افزود: این موضوع ها باید درآموزش و پرورش طبقه بندی و مشخص شود که چه بحث هایی در مدرسه های دخترانه و پسرانه باید برای دانش آموزان تبیین شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: موضوع های دینی و معرفت شناسی نیز همان گونه که سلسله درس های جغرافیا، ریاضی و تاریخ مراتب خود را از سال اول تا سال آخر طی می‌ کند، باید سلسله مراتب خود را از سال اول تا سال آخر طی کنند.
وی آفت ها و تهدیدهای فرهنگی را در جامعه بسیار جدی دانست و یادآور شد: بخشی از این آفت ها به عقاید به ولایت و توحید برمی‌ گردد و از این رو زمانی که در سال های گذشته بحث دین های ساختگی در کشور مطرح شد، برخی افراد ادعای خدایی و بعضی هم ادعای نبوت کردند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین بر آموزش درس ها به زبان ساده و قابل فهم به دانش آموزان تاکید کرد.
مدیر آموزش و پرورش کاشان نیز در این دیدار گفت: این شهرستان با توجه به ظرفیتهای موجود آن، از بین41 منطقه استان اصفهان، متمایز است.
محمود خدمتی با تاکید بر کیفیت بخشی به امور تربیتی دانش آموزان، رتبه آموزش و پرورش کاشان در حوزه تربیتی با وجودی که شهر مهاجرپذیر و دارای هفت هزار دانش آموز اتباع است را خوب بیان کرد.
وی اظهار کرد: در 210 واحد آموزشی از 240 مدرسه تک شیفت، کاشان نماز جماعت برپا می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح امین در مدرسه ها خاطرنشان کرد: در این طرح هفته ای 30 ساعت روحانیان با حضور در واحدهای آموزشی کاشان به فعالیت فرهنگی تربیتی می پردازند.
مدیر آموزش و پرورش کاشان از حضور 80 طلبه خواهر در واحدهای آموزشی این شهرستان خبر داد و گفت: طرح مبین ویژه ایام محرم در مدرسه های این شهرستان اجرا می شود.
وی همچنین با اشاره به طرحهای مرجعیت شناسی، مهدویت، آموزش نهج البلاغه، مشاوره مذهبی با حضور 15 روحانی مستقر و 15 روحانی پاره وقت در واحدهای آموزشی، از تهیه رساله علما و جشن تکلیف در مدرسه نیز خبر داد.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.