رئیس حوزه علمیه هراتی در حاشیه برگزاری این آزمون به خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال ارتقای سطح علمی حوزه، تامین استاد و نیز وجود متقاضی تحصیل در این مقطع علمی، مجوز برگزاری این آزمون در تربت حیدریه داده شد.
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: علاوه بر این، ظرف امروز و فردا آزمون خارج اصول و نیز تفسیر، بین طلاب و روحانیان واجد شرایط برای رسیدن به مدارج علمی و سطح چهار حوزه برگزار می شود.
وی با بیان اینکه برای این آزمون 40 نفر از طلاب نامنویسی کرده بودند که تنها 20 نفر شرایط شرکت در آزمون را داشتند، گفت: افراد با کسب نمره قبولی در این آزمون، می توانند به تحصیلات عالیه خود در حوزه علمیه ادامه دهند.
عصمتی، شیوه برگزاری این آزمون را 'کتاب باز' عنوان و اظهار کرد: در این شیوه متقاضیان می توانند از جزوه ها و کتاب های خود استفاده کنند، زیرا سئوالات باید بر اساس استدلال طلاب از مسائل پاسخ داده شود.
وی به سابقه حوزه علمیه تربت حیدریه پرداخت و گفت: این حوزه علمیه تاکنون علما و اندیشمندان بزرگی را تحویل جامعه اسلامی داده که به عنوان نمونه می توان به آیت الله امامی، آیت الله صدرالدین ربانی و سید محمدباقر طباطبایی اشاره کرد.
عصمتی افزود: هم اکنون حوزه علمیه تربت حیدریه متشکل از چهار مدرسه هراتی، مقیمی، فولاد و حوزه علمیه خواهران ریحانه الرسول (س) است که مجموعا با امامان جماعات و روحانیان طرح هجرت، افزون بر 700 طلبه و روحانی در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/5132
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.