علیرضا پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح در قالب پروژه مهر با هدف آشنایی دانش آموزان با فرهنگ تعاون در کار گروهی، بکار بردن استعداد و ذوق هنری در فضای مدارس بر حسب گروه سنی دانش آموزان، تعهد در برابر نگهداری از امکانات و اموال در مدارس، لذت بردن از کار و استفاده بهینه از اوقات فراغت و استفاده از نیروی جوان دانش آموزی در تعمیر و تجهیز مدارس و مشارکت آنها در فعالیت های عمرانی و فضاهای آموزشی اجرا می شود.
وی افزود: هر ساله در فصل تابستان با مشارکت بسیج دانش آموزی در مدارس این طرح اجرا می شود که نقش مهمی در بهسازی مدارس، غنی سازی اوقات فراغت جوانان و افزایش روحیه مسئولیت پذیری آنان دارد.
پناهی یادآور شد: دانش آموزان مشارکت کننده در این طرح بعد از گذراندن دوره آموزشی مقدماتی بسازماندهی در امور رنگ آمیزی، نقاشی و خطاطی دیوارها و تعمیر و تجهیز مدارس در کنار یک استاد کار به فعالیت می پردازند.
پناهی با بیان که اعتبار تخصیص یافته به این طرح امسال مشخص نشده، گفت: سال گذشته اعتبار اختصاص یافته به این طرح 87 میلیون ریال بود و 120 میلیون ریال نیز برای ایزوگام بام مدارس اختصاص یافت که امسال نیز همین میزان پیش بینی می شود.
وی یادآوری کرد: این میزان اعتبار نه تنها جوابگوی این طرح در سال گذشته و امسال نیست بلکه اعتباری بالاتر از این میزان در این طرح هزینه خواهد شد.
وی از جمله نکات مثبت این طرح را کاهش هزینه های آموزش و پرورش برای نوسازی و تعمیرات واحدهای آموزشی اعلام کرد و افزود: در پایان این طرح برای تشویق دانش آموزان اردوی تفریحی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه دانش آموزان سرمایه های اجتماعی جامعه هستند، گفت: باید راه را برای توانمندسازی وشکوفایی استعدادهای این قشر از اجتماع با برنامه ریزی صحیح واصولی هموار نمود.
وی اظهارکرد: اوقات فراغت دانش آموزان نباید با کلاس های مختلف وگوناگون پرشود برای این ایام باید شرایطی را فراهم کرد که این آینده سازان بسیاری از تجارب تربیتی، اجتماعی واخلاقی موثر برای زندگی را فرا بگیرند.
مدیر آموزش و پرورش ایوان اضافه کرد: این طرح با مشارکت و همکاری آموزش و پرورش، بسیج سازندگی و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تا پایان شهریورماه اجرا می شود.
بیش از هشت هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در 96 مدرسه شهرستان ایوان مشغول به تحصیل هستند.
شهرستان 55 هزار نفری ایوان در 35 کیلومتری شمال ایلام قرار دارد.
خبرنگار: لیلی خاکی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.