حمید باباخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با هماهنگی های انجام شده با آستان قدس، دانش آموزان زیارت اولی هم که تاکنون به مرقد مطهر امام هشتم (ع) مشرف نشده اند، به مشهد سفر می کنند.
وی درباره دیگر اردوی تابستانی امسال نیز گفت: با کمک بنیاد علوی 40 دانش آموز بی بضاعت یا روستایی شهرستان به مدت یک هفته به اردوگاهی در تهران فرستاده شده و در برنامه های گوناگون فرهنگی، ورزشی و علمی شرکت می کنند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه تمرکز این اداره تنها به پرکردن اوقات فراغت در تابستان معطوف نشده، بیان کرد: امسال علاوه بر کانون ملی شهید بهشتی، 22 پایگاه دیگر هم در سطح شهرستان به عنوان پایگاه های تابستانی اوقات فراغت فعالیت می کنند.
باباخانی اضافه کرد: برخی از پایگاه ها به صورت تخصصی عمل کرده و در برخی دیگر انواع کلاس های هنری، ورزشی و یا قرآنی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه امسال این پایگاه ها به صورت خودگردان اداره می شوند، افزود: با این حال و برای رعایت حال مردم مبلغ شهریه ها افزایش نیافته و حتی در پایگاه های حاشیه شهر، هزینه کم تری از از مردم دریافت می شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود همچنین در ادامه از تلاش برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در یکی از پایگاه های اوقات فراغت شاهرود خبر داد و گفت: امسال در مدرسه شهید منتظری در شهرک توحیدی، یک کار تولیدی در حوزه صنایع تبدیلی با مشارکت دانش آموزان انجام می شود.
باباخانی افزود: در این کارگاه برگه های زردآلو و دیگر میوه های فصل خشک شده و سود آن نیزبه نفع دانش آموزان هزینه می شود.
وی یادآور شد: دانش آموزان در این پایگاه روزانه دستکم 15 هزار تومان مزد می گیرند و به این ترتیب علاوه بر کار کردن در یک محیط سالم، به اقتصاد خانواده خود نیز کمک می کنند.
26 هزار دانش آموز شهرستان شاهرود در سه مقطع و در 170 آموزشگاه تحصیل می کنند.
شهرستان شاهرود 2 هزار و 600 فرهنگی دارد.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.