جیتکس (GITEX)، بزرگترین نمایشگاه رایانه و فناوری اطلاعات و ارتباطات در خاورمیانه است که سالانه در دبی برگزار می‌شود. نمایشگاه جیتکس 2017 مصادف با مهر ماه 96 برگزار خواهد شد.
روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان روز شنبه به نقل از امیر کشانی افزود: نمایشگاه جیتکس به عنوان سومین رویداد مهم فناوری و کارآفرینی دنیا محسوب می‌شود و هیات ویژه ای از اتاق بازرگانی اصفهان در این نمایشگاه شرکت می کند.
وی با بیان اینکه اقتصاد اصفهان به سمت تقویت و ترویج شرکت های دانش بنیان در حال حرکت است، اظهار کرد: تقویت این شرکت ها و آموزش توانمندسازی آنان یکی از اولویت های کمیسیون آموزش است.
رئیس کمیته کسب ‌وکار دانش‌بنیان کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: بیش از 400 سرمایه‌گذار و 22 هزار مدیر اجرایی از سراسر جهان در نمایشگاه امسال جیتکس شرکت می‌کنند.
سید حمید رضا فاتحی افزود: طی فراخوانی از استارتاپ ها برای حضور در نمایشگاه جیتکس دعوت و فرایند ارزیابی طرح‌های دریافتی در کمیته ویژه آغاز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در این مرحله 10 ایده‌ برتر از میان طرح‌های دریافتی برای شرکت در رویداد اصلی انتخاب و به منظور حضور در رویداد نهایی از آنها دعوت می‌شود.
فاتحی اضافه کرد: در این مرحله تعداد سه ایده و گروه برتر از میان طرح‌های نهایی جهت اعزام به رویداد جیتکس در کشور دوبی انتخاب می‌شوند و برای حضور در رویداد تحت آموزش قرار
می‌ گیرند.
استارتاپ (start up) یک رویداد آموزشی- تجربی کارآفرینی در دنیاست که شرکت کنندگان در این برنامه شامل صاحبان ایده، برنامه نویسان، مدیران تجاری و بازاریاب های حرفه ای گرد هم می آیند تا ایده هایشان را مطرح کنند و از بین آنها، بهترین ایده ها انتخاب شود.

*** تاثیر رشد هفت درصدی بودجه اصفهان در فضای کسب و کار
یک عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر نیز در این جلسه با ارایه نتایج پژوهش 'بررسی و مطالعه تطبیقی بودجه مصوب ١٣٩٥ و ارایه راهکارهای بهینه برای بهبود کسب‌وکار برای بودجه ١٣٩٦ با محوریت استان اصفهان ' گفت: درآمد استان اصفهان از 2 هزار و 500 میلیارد ریال در سال 81 به 63 هزار میلیارد ریال در سال 93 رسیده که نشان از افزایش 25 برابری درآمد در این سالهاست .
همایون رنجبر افزود: استان اصفهان در درآمد رتبه دوم استان ها، در مصارف رتبه پنجم و در تملک دارایی ها رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.
رنجبر اظهار کرد: سهم استان اصفهان در پرداخت مالیات کشور با روندی نوسانی از 3.48 درصد در سال 1381 به 5.83 درصد در سال 93 رسیده است.
وی ادامه داد: سرانه مالیات استان نیز از 336 هزار میلیارد ریال در سال 81 به پنج هزار و 680 هزار میلیارد ریال در سال 93 رسیده که نشان از افزایش 17 برابری است.
به گفته وی، افزایش رشد مالیات در سال 92 به 93 در کشور 24 درصد بوده که در سطح استان اصفهان به 48 درصد یعنی دو برابر میانگین کشوری رسیده است.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: استان اصفهان در سال 95 حدود 63 هزار میلیارد ریال درآمد داشته و تنها هفت هزار میلیارد ریال بودجه تخصیصی داشته است.
رنجبر افزود: با فرض برابری شاخص نسبت منابع به مصارف استان با کشور، احتمال جذب هفت درصد بودجه وجود دارد.
به گفته وی با افزایش هفت درصدی بودجه استان اصفهان به هر یک از فصل های بودجه شاخص کسب و کار به ترتیب در بخش صنعت و معدن پنج درصد، بازرگانی و تعاون 4.5 درصد، مسکن 2 درصد، حمل و نقل 2 درصد و کشاورزی 2 درصد افزایش بودجه خواهیم داشت.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.