الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
***عیادت ظریف وزیر امور خارجه از آیت الله مظاهری از جمله اخبار سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روز شنبه با حضور در یکی از بیمارستان های تهران از آیت الله مظاهری عیادت کرد. پیش از آن نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح شنبه با حضور در بیمارستان از آیت الله حاج حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان عیادت کردند.همچنین حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی و سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در بیمارستان از آیت الله مظاهری عیادت کردند.
***میزان زکات فطریه از دید مراجع تقلید دیگر خبر مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. منابع خبری مختلف در 24 ساعت اخیر به میزان فطریه تعیین شده از سوی مراجع تقلید کشور اشاره کردند. بر این اساس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب حداقل فطریه برای هر نفر را هفت هزار تومان(بر اساس قوت غالب گندم) اعلام کرده اند. سایر مراجع تقلید نیز میزان فطریه بر اساس قوت غالب گندم و برنج اعلام کرده اند.
*** حاشیه های مربوط به ثبت نام پژو 2008 نیز از جمله اخبار سراسری مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، از روز اول تیر و با آغاز پیش فروش خودروی مذکور انتقادهای مردمی بسیاری مبنی بر اشکالات فنی سایت ثبت نام ایران وجود داشت. از طرفی اعلام پیش پرداخت 60 میلیون تومانی درنظرگرفته شده برای ثبت نام این خودرو، حدس و گمان های زیادی را در باره قیمت واقعی این خودرو برانگیخت. در حالی که به گفته برخی منابع خبری، قیمت اصلی این خودرو با توجه به ارزش دلار در کشورمان حدود 70 میلیون تومان است اما برخی شنیده ها حاکیست که این خودرو ممکن است به قیمت بالای یکصد تا 120 میلیون تومان فروخته شود.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** آزادی 294 زندانی غیرعمد در اصفهان از جمله اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. به گفته برخی منابع خبری به نقل از مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان اصفهان، از ابتدای ماه رمضان تاکنون بیش از 294 زندانی غیرعمد با کمک خیران از زندان آزاد شده اند.
*** قدردانی همسران شهدای مدافع حرم اصفهان از سپاه نیز دیگر خبر مورد توجه بود. 21 تن از همسران شهدای مدافع حرم استان اصفهان با ارسال پیامی در تقدیر از یگان‌های موشکی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از خداوند متعال اقتدار بیش از پیش رزمندگان اسلام را برای مقابله با دشمنان کینه توز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواستار شدند.
*** آغاز پیش فروش بلیت های جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان نیز دیگر خبر محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. پیش فروش بلیت‌های سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان از چهارم تیر با اختصاص ۵۰ درصد تخفیف برای شهروندان اصفهان آغاز شد.شهروندان اصفهانی به سه روش عضویت در ربات جشنواره، مراجعه به سایت سینماتیکت و گیشه سینماهای منتخب جشنواره شامل مجموعه پردیس تازه تاسیس سینمایی چهارباغ، سینما فلسطین و سینما سپاهان واقع در چهارباغ عباسی می توانند بلیت‌های تخفیف دار۵۰ درصدی را خریداری کنند.
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
گ/3011/ ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.