به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جمع مدیران حوزه های علمیه این استان، افزود: این طرح، در راستای ارتقای کیفیت آموزشی مدارس علمیه اجرا می شود و براساس آن برخی از مدارس علمیه اصفهان نیز به خوابگاه طلاب تبدیل می شوند.
وی افزود: طرح تجمیع برخی مدارس علمیه استان از 2 سال قبل در دست بررسی قرار گرفته و برای آن مطالعات کارشناسی انجام شده است.
مدیر حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: یکی از تصمیمات صنفی که در زمینه حوزه علمیه و مدارس علمیه استان اصفهان اتخاذ شده، اجرای طرح تجمیع مدارس، طلاب و کلاس های درس حوزوی در شهرستان های این استان است.
وی ادامه داد: با توجه به کاهش جمعیت جوان و کاهش ورودی های حوزه علمیه و طلبه، شایسته بود برای تجمیع کلاس های درس و مدارس علمیه در سطح شهرستان ها و شهر اصفهان برنامه ریزی شود.
وی که در جلسه ماهانه مدیران مدارس علمیه استان اصفهان سخن می گفت
، افزود: ما هرگز مدرسه علمیه ای را منحل یا تعطیل نمی کنیم بلکه آنها در یکدیگر ادغام و تبدیل وضعیت می کنیم .
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه ساختمان برخی مدارس علمیه قدیمی و فرسوده است، افزود: مدارسی که نوسازی شده اند فضای بهتری برای آموزش دارند.
مدیر حوزه علمیه اصفهان تأکید کرد: از مدرسان و کادر این مدارس نیز به نحوه شایسته ای در مدارس و مرکز حوزه علمیه استفاده خواهد شد.
بیش از 40 مدرسه علمیه ویژه آقایان در استان اصفهان فعالیت دارند که از این تعداد 15 باب در شهر اصفهان و مابقی در سایر شهرستانهای استان است.
همچنین استان اصفهان دارای 56 حوزه علمیه خواهران می باشد که از این تعداد هشت حوزه تخصصی در رشته های تفسیر علوم قرآنی، اخلاق و کلام در رشته های مختلف و همچنین مطالعات زنان فعالیت دارند.
حدود هفت هزار و 700 بانوی طلبه در این حوزه ها مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند که حدود یکهزار نفر آنها در سطح سه (کارشناسی ارشد) تحصیل می کنند.

** انتخابات، مایه آبروی نظام و رهبری شد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در بخشی از سخنان خود به انتخابات اشاره کرد و گفت: گرچه در انتخابات گزارش های تخلفاتی هم بیان شد اما در مجموع انتخابات در بعد اجتماعی که متاثر از شرکت پرشور مردم بود، به نحو احسن برگزار شد و مردم با صلابت شرکت کردند و مایه آبروی نظام و رهبری شد.
وی با ابراز تأسف از برخی بداخلاقی های انتخاباتی گفت: متأسفانه در این انتخابات شاهد برخی بداخلاقی ها در بین نامزدها بودیم که شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نبود و نیست.
امام جمعه اصفهان همچنین به اهمیت ماه رمضان و به روایتی از امام حسن مجتبی (ع) درباره اهمیت این ماه اشاره کرد و به نقل از این امام معصوم (ع) افزود: خداوند ماه رمضان را میدان مبارزه ای برای تربیت خلق خود قرار داده است، مسابقه ای که از طاعت خداوند به سمت رضایت خداوند است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.