به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منطقه 2 استان کرمان (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) شامل شهرستان های جیرفت و عنبرآباد افزود: سرمایه اجتماعی هنگفتی در اختیار کشور و استان کرمان است که باید به سرمایه اقتصادی تبدیل شود.
وی بیان کرد: در شرایطی که 40 سال از حکومت می گذرد، 41 میلیون نفر به نظام جمهوری اسلامی ایران رای دادند که سرمایه اجتماعی بزرگی است.
وی با بیان اینکه 160 هزار نفر در جیرفت و عنبرآباد در انتخابات اخیر رای دادند اظهار کرد: اگر این سرمایه های اجتماعی به سرمایه اقتصادی تبدیل شوند، سرمایه بزرگی در کشور خواهیم داشت.
استاندار کرمان گفت: سرمایه اجتماعی اینست ک همه افراد مورد احترام و تکریم واقعی در کلام و عمل باشند و هیچکس حق ندارد به افرادی که به نظام جمهوری اسلامی رای دادند توهین کند و بخواهد آن را بی ارزش بداند.
وی با بیان اینکه مردم به کارنامه ها رای می دهند افزود: گروه های سیاسی که بخواهند اختلاف بیندازند به مردم خیانت کردند و با عملکرد مسئولان سرمایه اجتماعی به سرمایه اقتصادی تبدیل خواهد شد.
رزم حسینی اظهار کرد: با دلسوزی، آزادگی و فداکاری همه مسئولان هرکس با هر مقامی باید کارنامه مشخصی از خدمت به مردم و نظام داشته باشد.
وی گفت: خواسته ها را جدی خواهیم گرفت و باید گره توسعه یافتگی را در مناطق هشتگانه استان کرمان باز کنیم.
استاندار کرمان افزود: اجازه نداریم فردی را به خاطر سلیقه سیاسی و به گناه اصلاح طلبی یا اصولگرایی عزل کنیم و نباید آبرو و حیثیت افراد را با عزل یک فرماندار اصولگرا ببریم.
وی گفت: خط اعتدال در کرمان به معنای عدل، انصاف و مروت است لذا باید برای تمامی مردم فضای خدمت را ایجاد کنیم و نباید گروه و باندبازی سرنوشت استان را تغییر دهد و دکتر روحانی نیز خط اعتدال استان کرمان را تایید کرد.
رزم حسینی بیان کرد: باید از تمامی افراد در بخش خصوصی و دولتی که یک آجر به آبادانی استان اضافه می کنند کمک گرفته شود زیرا مدل اقتصادی استان کرمان کشور را نجات می دهد.
وی خطاب به مدیران گفت: نترسید و حرف خود را بزنید و این مناصب و مقامات زمانی ارزش دارد که بتوانید اشک محرومی را پاک کنید و بیکار را سر کار ببرید و اگر نمی توانید جایگاه را به فرد توانمند در اداره استان واگذار کنید.
وی افزود: باید مدیریت جهادی که مدیریت تلاش، ایثار و فداکاری است را اجرا کنیم و همه افراد در سنگر جهادی حضور پیدا کنند زیرا افتخار دولت تدبیر و امید احترام به مخالفان است و به این افراد میدان کار می دهد.
استاندار کرمان تصریح کرد: اگر به خاطر جناح بازی اعتماد مردم را به نظام جمهوری اسلامی کم کنیم، خیانت کردیم.
وی گفت: این استان در 3 سال گذشته نشان داده که می توان با دست خالی کار کرد و اعتماد مردم را در استانی سیاست زده جلب کرد.
وی خاطرنشان کرد: رسانه ها همگرایی را ادامه دهند و در بازی های سیاسی نیفتند.
رزم حسینی گفت: وظیفه معین های اقتصادی مناطق هشتگانه مدیریت فکر در جهت توسعه اقتصادی این مناطق است.
وی افزود: باید با احداث معدن در جنوب کرمان حداقل برای 100 نفر اشتغالزایی شود و کشاورزان برای حمل محصولات خود نباید مشکل حمل و نقل داشته باشند.
استاندار کرمان اظهار کرد: مناطق اقتصادی و کسانی که مسئولیت توسعه استان را پذیرفتند در تمام حوزه ها ورود کرده و به توسعه مناطق هشتگانه کمک می کنند.
وی گفت: تمامی دستگاه های استان کرمان در خدمت اقتصاد مقاومتی هستند اما مسئولیت بخش هایی از توسعه را به بخش غیر دولتی واگذار کردیم.
رزم حسینی افزود: معین های اقتصاد مقاومتی با کمک دستگاه های دولتی در بخش تنظیم بازار، مدیریت و برنامه ریزی کردند و این حرکت اگر با جدیت دنبال شود گره ها در 2 سال آینده مرتفع خواهد شد.
وی بیان کرد: 50 میلیارد تومان امسال برای مسیر ریلی در جنوب کرمان تخصیص داده شده و مطالعات و مسیریابی این طرح انجام شده و در آینده ای نزدیک اجرا می شود که کار درخشانی برای استان کرمان و مدل پایداری برای کشور است و این حرکت اتاق بازرگانی کرمان می تواند سرمشق دیگران باشد.
استاندار کرمان گفت: در نشستی مصوب کردیم که مطالعات زون گردشگری میمند، شهربابک، رفسنجان و انار با هزینه یونسکو اجرا شود و بسته گردشگری یعنی اگر کسی به میمند سفر می کند، رفسنجان را هم ببیند و این قدرت اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: برای نخستین بار میراث فرهنگی زون های گردشگری را مطالعه می کند و برای این کار، کارشناس از خارج از کشور آورده و همچنین مطالعات جامع گردشگری معین های اقتصاد مقاومتی در حال انجام است.
رزم حسینی تصریح کرد: بروکراسی نحس اداری و قوانین مزاحم مشکل ساز است و استان کرمان با تمامی سرمایه ها درگیر مسائل اداری است.
این نشست با حضور استاندار کرمان، معاونان استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی و خصوصی در ساختمان شماره سه استانداری برگزار شد.
کرمان در سفر اردیبهشت سال گذشته رئیس جمهوری به این استان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی و سپس با ابتکار مدیریت استان به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم شد.
تاکنون 21 شرکت و موسسه توانمند اقتصادی مدیریت توسعه را در این مناطق هشتگانه که هر کدام تعدادی از شهرستان های استان را شامل می شود، برعهده گرفته اند.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.