به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز چهارشنبه در دیدار با اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان، افزود: تقوای سیاسی لازمه عاقبت به خیری مؤمن است.
وی با بیان اینکه عاقبت به خیری نیز بهترین دعا برای افراد است، اضافه کرد: چه بسیار افرادی که در اواخر عمر خود از راه راست منحرف شدند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر دشمن شناسی خاطرنشان کرد: امروز اگر امام حسین (ع) بود قطعا با اسرائیل می جنگید.
وی افزود: جبهه سوریه باعث سربلندی شیعه در جهان شده است زیرا مدافعان حرم با اقتدار پوزه آمریکا را به خاک مالیدند و هیبت ابرقدرتی آن را از بین بردند.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ارتباط با کفار مشکل ندارد ولی سلطه کفار بر ما اصلا جایز نیست، اظهارکرد: راهبرد نظامی جمهوری اسلامی ایران فقط و فقط دفاعی و نه تهاجمی است.
وی افزود: وظیفه امروز همه، روشنگری، آگاهی و بیداری در همه زمینه ها است.
آیت الله طباطبائی نژاد بیداری جامعه را وظیفه انقلابیون اعم از روحانیون، بسیجیان، مداحان و دیگر اقشار دانست و افزود: همانگونه که برای اهل بیت (ع) باید به مثابه یک جذب کننده باشیم و دائما بر دوستداران و پیروان اهل بیت (ع) بیفزاییم باید با بیداری، روشنگری و هشدار، بر بصیرت سیاسی جامعه نیز بیفزاییم زیرا در صورت بروز نتیجه منفی، ننگ آن بر گردن همه ما خواهد ماند.
وی در ادامه به اهمیت برگزاری مجالس عزاداری برای اهل بیت (ع) و سخنرانی مفید در این مجالس اشاره کرد و افزود: مجالس و سخنرانی هایی مفید است که بتواند امام حسین (ع) و شمر زمانه را به مردم معرفی کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هدف همه عزاداری ها این است که خود و دیگران هدایت شویم، گفت: جبهه امام حسین(ع) و جبهه یزید تمام شدنی نیست.
وی با بیان اینکه بیداری حقیقی، رمز حضور در جبهه امام حسین (ع) است، افزود: چه بسا یک روحانی و یک مداح برای امام حسین (ع) سینه بزند ولی در جبهه یزید حضور داشته باشد و خود هم خبر نداشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به بیان تفاوت های عالم و عابد پرداخت و تصریح کرد: عابد کسی است که فقط ایمان دارد و عمل صالح انجام می دهدولی عالم کسی است که ایمان و عمل صالح انجام دهد و دیگران را هم هدایت کند.
وی افزود: مُبلغ کسی است که هر آنچه از دین می داند به دیگران هم آموزش دهد و در این زمینه پوشیدن لباس و معمم بودن معیار نیست.
آیت الله طباطبایی نژاد خطاب به مبلغان گفت: اگر قصد هدایت دیگران را دارید باید مطابق با آیات قرآن حرکت کنید.
امام جمعه اصفهان اذعان کرد: بیداری انسان ها نخستین اولویت اسلام است و اوج ره توشه مراسم های مذهبی و عزاداری های سید الشهدا باید بیداری باشد.
وی با استناد به سوره والعصر، ایمان را اصلی ترین سرمایه بشر دانست و گفت: ایمان، عمل صالح و توصیه دیگران به عمل صالح و صبر مهمترین اقدام برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به این سرمایه اصلی است.
امام جمعه اصفهان اظهارکرد: امروز باید از سرنوشت شمر، طلحه و زیبر عبرت گرفت زیرا خسارت به سرمایه اصلی جبران ناپذیر می باشد و عذاب الهی و جهنم را در پی دارد.
وی تصریح کرد: شاعران آیینی، مداحان و مسئولان هیئت های مذهبی برای ترویج دین و مکتب اهل بیت(ع) همت خود را به کار بسته اند.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.