در این آیین ها سخنرانان، مبلغان مذهبی و کارشناسان دینی با تبریک روز میلاد منجی عالم بشریت، قطب عالم امکان در مورد فلسفه ظهور سخن گفتند و مداحان در این ارتباط مداحی کردند.
به این مناسبت ویژه برنامه هایی در مساجدها، حسینیه ها و بقاع متبرکه شهرستان های مختلف خراسان جنوبی دیشب و امروز برگزار شد و مراسم ویژه ای هم روز جمعه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام سید حمید میر باقری مبلغ اعزامی از تهران با اشاره به فلسفه ظهور حضرت مهدی(عج) یادآور شد: ماه شعبان، به نیمه راه رسید که نیمه دوم آن به ماه مهمانی خدا باقی است.
وی با بیان اینکه ماه رجب و شعبان همانند پلی است که انسان را به مهمانی خدا هدایت می کند، اضافه کرد: شعبان افضل از ماه رجب است و چیزی به رمضان نمانده، چه خوب است، دستگاه های فرهنگی از هم اکنون مردم را دعوت به روزه ماه رمضان کنند و شعبان ماه صدقه، صلوات، روزه داری و ماه استغفار است
این مبلغ دینی یادآور شد: روزه ماه شعبان شر دشمن را از انسان دفع می کند و دیدیم در هشت سال جنگ تحمیلی، در فضایی سرشمار از معنویت و با برگزاری دعای ندبه ، کمیل و آیین های ویژه شب قدر، ادای دین کردیم، پیروز شدیم، در حالی که بسیاری از کشورها و ابرقدرت های وقت حامی دشمن ایران بودند.
حجت الاسلام میرباقری ادامه داد: در قرآن، تاکید بسیار شد، هر اندازه می توانید خود را نیرومند کنید، باید اراده ها قوی باشد، تا بتوان با خدای خود ارتباط برقرار کرد، به صرف داشتن تجهیزات نظامی پیشرفته نمی توان اکتفا کرد.
وی بیان کرد: آنوقت، می توان از تجهیزات و ادوات نظامی پیشرفته در راه اعتلای اهداف متعالی اسلام استفاده کرد و در جنگ بدر هم دیدیم، پیامبر(ص) اسلام افراد زیادی نداشت ولی خدای متعال ترس و وحشت به دل دشمن انداخت.
وی با تاکید به اینکه برای موفقیت و پیشرفت نباید ارتباط با خدا قطع شود، گفت: خدا با هیچ قومی به تنهایی عقد اخوت نبسته است و افراد هر جامعه ای مقدرات خود را رقم می زند.
این مبلغ مذهبی در ادامه به مزایا و فواید فضای مجازی اشاره کرد و یادآور شد: استفاده نادرست سبب انحراف در این وسیله ارتباطی می شود و گرد و غبار آن چشم جامعه را می بندد و زنگ خطر هم به صدا درآمده است و چه بسار استفاده نادرست موجب فروپاشی کانون خانوادهها و طلاق شده است.
به گزارش خبرنگاران ایرنا ، دیشب و امروز آیین های ویژه نیمه شعبان با حضور گسترده مردم شهرستان های سربیشه، نهبندان، زیرکوه، درمیان، قاینات، خوسف، طبس، بشرویه، سرایان و فردوس برگزار شد.
همچنین به مناسبت نیمه شعبان با حضور قشرهای مختلف مردم، آیین منتظران ظهور در امامزادگان شهدای باقریه(ع) بیرجند برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم پس از حضور در میدان آزادی به سمت امامزادگان باقریه حرکت کردند.
2047*خبرنگار و انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.