به گزارش ایرنا، علی باقری شامگاه شنبه در جمع هواداران حسن روحانی از نامزدهای ریاست جمهوری دوازدهم در حسینیه مهدیه فهره اردستان با بیان این که باید شرایطی ایجاد کرد تا سرمایه خارجی جذب شود، تصریح کرد: با 2 قطبی کردن جامعه و قرار دادن مردم در مقابل صاحبان سرمایه نمی توان سرمایه آن ها را در جهت تولید و اشتغال به کار گرفت.
وی افزود: یکی از راه های ایجاد اشتغال، جذب گردشگر است که متاسفانه با آتش زدن سفارت عربستان، یک میلیون و 700 هزار نفر گردشگر زیارتی و دینی به 260 هزار نفر کاهش یافت.
وی با بیان این که برای ایجاد هر شغل به یک میلیارد ریال اعتبار نیاز است، خاطر نشان کرد: درآمد دولت از مالیات و نفت و فروش پتروشیمی به دست می آید که افزایش مالیات امکان پذیر نیست و کسانی که شعار جلوگیری از فرار مالیاتی سر می دهند خودشان مسئولیت اداره بنگاه های بزرگ اقتصادی را دارند و مالیات پرداخت نمی کنند.
وی خاطر نشان کرد: دولت در سیاست خارجی و اقتصاد تلاش کرده تحریم ها را بر طرف کند و توانسته با به ثمر رساندن برجام، 7 قطعنامه شورای امنیت را ملغی و اجماع جهانی علیه ایران را از بین ببرد تا جایی که امروز کشورهای اروپایی رودروی ترامپ ایستاده اند.
مدیر کل سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید، خطر برخورد نظامی به وضوح دیده می شد که با حضور حداکثری مردم در پای صندوق رای و انتخاب آقای روحانی و تدبیر این دولت، این سایه برطرف شد.
باقری گفت: متاسفانه در دوران تبلیغات ، بعضی نامزدها به دور از انصاف و رعایت موازین شرعی مطالبی بیان کرده و مردم را فریب می دهند و خدمات دولت را نادیده می گیرند در حالی که وقتی فردی در محضر مردم دروغ گفت و اخلاق را ذبح کرد، بزرگان جامعه سکوت کردند ولی امروز عده ای می خواهند پا جای پای او بگذارند.
وی با اشاره به این که در پایان دولت اصلاحات نرخ ارز 900 تومان بود خاطر نشان کرد: وقتی آقای روحانی دولت را تحویل گرفت نرخ ارز 3940تومان بود و اکنون نرخ ارز 3700 تومان است.
باقری افزود: اکنون کشور در مرحله ای است که قراردادهای بزرگ نفتی و اقتصادی با کشورهای خارجی منعقد شده، خرید 200 فروند هواپیما که در این مورد از اول انقلاب تحریم بودیم، صورت گرفته، سرمایه خارجی جذب شده و کشور در مسیر توسعه قرار دارد.
وی گفت: دولت هنوز نتوانسته به اهداف عالیه خود که پیشرفت و ترقی و بهبود وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است بطور کامل دست یابد و امیدواریم در ادامه کار به همه آن ها نائل آید.
مرکز شهرستان اردستان در 118 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431/ * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.