به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در استانداری اصفهان افزود: نرخ بیکاری در کشور 12.5 درصد است در حالیکه این شاخص در استان اصفهان 14 درصد و یک و نیم درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم طرح توسعه اشتغال پایدار را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: استان اصفهان نیز باید در این راستا با حل رکود و مشکل های اقتصادی حرکت کند و نرخ بیکاری را کاهش دهد.
وی خاطرنشان کرد: مقرر شده است یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح توسعه اشتغال پایدار در سطح کشور اختصاص یابد که اولویت این طرح، اشتغالزایی در مناطق محروم و روستایی است.
استاندار اصفهان با اشاره به اقدام های دولت برای برطرف کردن مشکل های واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: دولت برای این منظور 2 برنامه را در دستور کار خود قرار داد که شامل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ارائه بسته های حمایتی است.
زرگرپور با اشاره به وجود و فعالیت 10 هزار واحد صنعتی در استان اصفهان، اضافه کرد: بخشی از آنها با مشکل اقتصادی مواجهند به همین دلیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی در استان تشکیل شد تا در آن مسائل بانکی، مالیاتی و بیمه این واحدها بررسی و حل شود.
وی سهمیه استان اصفهان در ارائه بسته های حمایتی به صنایع کوچک و متوسط را 600 واحد با یکهزار میلیارد تومان اعتبار اعلام و خاطرنشان کرد: چهار هزار و 660 واحد برای استفاده از این تسهیلات در استان درخواست دادند که دو هزار و 720 واحد از بین آنها از نظر ما استحقاق گرفتن تسهیلات را داشتند.
زرگرپور ادامه داد: پس از بررسی شبکه بانکی در نهایت یکهزار و 840 واحد از میان آنها برای پرداخت تسهیلات بانکی قابل قبول شناخته شدند.
به گفته وی از میان یکهزار و 840 واحد تا کنون یکهزار و 110 واحد تسهیلاتی به مبلغ 872 میلیارد تومان در قالب بسته حمایتی دریافت کردند و پرداخت تسهیلات به حدود 600 واحد باقی مانده در حال پیگیری است.
استاندار اصفهان یکی دیگر از اقدام های انجام شده برای حمایت از واحدهای تولیدی را کاهش سود تسهیلات بانکی از 27 به 18 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: بدین ترتیب سود مربوط به تسهیلات یکهزار و 214 واحد صنعتی در استان اصلاح شد و مبلغ حدود 958 میلیارد تومان از نرخ سود آنها کاهش یافت.
وی تاکید کرد: با این اقدام های انجام شده 36 هزار فرصت شغلی که می توانست از دست برود حفظ شد.
زرگرپور با اشاره به حمایت از صنایع بزرگ استان نیز گفت: 127 واحد بزرگ برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که تا کنون 77 واحد موفق به دریافت تسهیلات به ارزش 750 میلیارد تومان شدند.
استاندار اصفهان افزود: نمی گویم که مشکل اشتغال و رکود را حل کردیم اما با اقدام های انجام شده که کار بزرگی است از گسترش بیکاری و رکود جلوگیری کردیم و امیدواریم با طرح های بعدی که قرار است از امسال در استان اجرا شود وضعیت بهتر شود.
وی همچنین با اشاره به افتتاح 6 واحد توسعه ای در استان در سال گذشته، تاکید کرد: آمار و ارقام اقتصادی نشان می دهد که اقتصاد استان در حال تحول و رو به بهبودی است.
به گفته وی، در پایانه فولاد مبارکه اصفهان در سال 94 حدود 180 بارنامه صادر شده بود ولی در سال گذشته به یکهزار و 320 بارنامه رسید.
وی همچنین با بیان اینکه سال گذشته 30 تا 35 هزار نفر در استان برای بیمه بیکاری معرفی شدند، تصریح کرد: در کنار آن، سال گذشته 60 هزار فرصت شغیلی جدید در استان ایجاد شد و این موضوع از گسترش بیکاری جلوگیری کرد.

6022 /2093/3011 خبرنگار: اصغر دواتگر- آسیه معینی - انتشار : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.