به گزارش ایرنا، در این نشست که با هدف بررسی و رصد بازار مصرف در کنیا و نحوه افزایش ارتباطات اقتصادی و بازرگانی استان اصفهان با این کشور آفریقایی برگزار شد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا، مسئول امور تجاری آفریقا در سازمان توسعه تجارت و جمعی از فعالان بخش خصوصی، تولیدکنندگان و مدیران اقتصادی و صنعتی استان اصفهان حضور داشتند.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان در این نشست گفت: دستیابی به بازار هدف دورتر نیازمند هزینه تمام شده کمتر است تا کالای تولید شده با قیمت تمام شده پایین تری بدست مصرف کننده برسد.
اسرافیل احمدیه خاطرنشان کرد: قاره آفریقا، منطقه ای بکر برای صادرات محصولات تولید شده در استان اصفهان محسوب می شود، اما این امر مستلزم رصد بیشتر نیازمندی های این قاره توسط بخش خصوصی استان است.
به گفته وی سیمان، دستگاه های صوتی و تصویری، دارو، کفش، موزائیک و سنگ از جمله محصولاتی است که می تواند از این استان به کشورهای آفریقایی بویژه کنیا صادر شود.
همچنین مصطفی رُناسی نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع معاون و کشاورزی اصفهان در این نشست خواهان همکاری بیشتر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا برای افزایش ارتباطات دو جانبه اقتصادی و بازرگانی اصفهان با این کشور شد.
کشور کنیا در منطقه راهبردی در شرق آفریقا قرار دارد و نقش دروازه شرق و مرکز آفریقا را ایفا می کند.
رشد واقعی تولید ناخالص داخلی کنیا بطور متوسط در هفت سال گذشته بیش از 5 درصد بوده است.
هم اکنون میزان صادرات مستقیم ایران به کنیا 42 میلیون دلار در سال است.
ت / 6020 / خبرنگار: علیرضا حکیمیان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.