به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  سید مصطفی مرتضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه کاربران فضای مجازی روز به روز در حال افزایش هستند، اظهارداشت: در این زمینه هر روز نیز شاهد افزایش جرایم اینترنتی در استان اصفهان هستیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ شاهد افزایش ۳۲ درصدی جرایم سایبری در استان اصفهان بودیم، تصریح کرد: در کشف جرایم نیز در سال گذشته با افزایش ۹۲.۵ درصدی جرایم روبه رو بوده‌ایم.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به اینکه جرایم اقتصادی با ۴۰ درصد جرایم به ویژه در حوزه برداشت‌های اینترنتی همچنان در رتبه نخست جرایم سایبری است، اضافه کرد: جرایم رفتاری و امنیتی با ۳۹ درصد و جرایم اجتماعی با ۱۹ درصد دیگر جرایم سایبری استان را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هر ماه پلیس فتای استان اصفهان یک طرح جدید را در حوزه آموزش و کشف جرایم سایبری اجرایی می‌کند، افزود: البته در این راستا فرهنگسازی می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

سرهنگ مرتضوی به افزایش ۲۱ درصدی آموزش و فرهنگسازی در حوزه استفاده از فضای مجازی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: البته باید توجه داشته باشیم که فضای مجازی پلیسی نیست و خود کاربران در واقع باید پلیس خودشان باشند.

وی توسعه عمرانی و آموزشی فضا و نیروهای انتظامی پلیس فتا را نیز از دیگر برنامه‌ای پلیس فتای اصفهان در سال جاری اعلام کرد و بیان داشت: ساماندهی اصناف و حوزه‌های مرتبط با پلیس فتا نیز از دیگر مأموریت‌های اصلی در سال جاری است و این طرح در سال گذشته نیز اجرایی شده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620034
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.