عباس نکویی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون وضعیت زیرساخت‌های موزه اظهار داشت: همچنان نگاه‌ها نسبت به موزه‌ بسته است و آن‌طور که شایسته است از آن حمایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد موزه‌های بخش دولتی با وجود حمایت‌های مادی کمی که از سوی دولت انجام شده، رشدی نداشته است، گفت: موزه‌های خصوصی مستاصل‌تر از بخش دولتی است و اعتبار و حمایت مالی در اختیار این موزه‌ها قرار نمی‌گیرد که می‌طلبد که دستگاه‌های دولتی حمایت جدی‌تر نسبت به موزه‌های بخش خصوصی داشته باشند.

رئیس انجمن موزه‌داران استان اصفهان با بیان اینکه تعداد موزه‌های خصوصی در طول سال‌های اخیر هیچ رشدی نداشته است، تصریح کرد: بسیاری از مجموعه‌داران، مجموعه خود را تکمیل کردند اما با توجه به کمبود اعتبارات مالی نتوانستند آن را به عنوان موزه خصوصی به ثبت برسانند و افتتاح کنند.

وی با بیان اینکه امید موزه‌‌داران و مجموعه‌داران خصوصی به افتتاح موزه بزرگ اصفهان است، اضافه کرد: تا کنون اقدامات برای احداث موزه بزرگ اصفهان در محل کارخانه ریسباف صورت گرفته که به همت استاندار اصفهان اکنون تکلیف این موزه مشخص شده که اگر این مکان به عنوان موزه بزرگ اصفهان افتتاح شود می‌توانیم امیدوار باشیم که یک جهش و کام مثبتی در راستای حمایت از موزه‌داران بخش خصوصی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619141
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.