به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، جواد صدیقیان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های رسیده، از زمان آغاز تعطیلات نوروزی تا 13 فروردین، 124 هزار و 240 مسافر و زائر از جاذبه های گردشگری شهرستان آران و بیدگل بازدید کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل افزود: از آستان مقدس امامزاده محمد هلال بن علی (ع) 32 هزار و 800 نفر، بازدید کردند که از این تعداد بیش از 15 هزار نفر زائر و مسافر در این آستان اسکان یافته‌اند و بقیه یا به صورت عبوری از آستان گذشته اند یا در فضاهایی خارج از آنچه حرم مطهر هلال بن علی (ع) برای آنها در نظر گرفته است، اسکان یافته‌اند.

صدیقیان در مورد بازدید مسافران نوروزی از فضاهای تاریخی و دیدنی آران و بیدگل عنوان کرد: بازدید گردشگران از برخی فضاها نسبت به سال‌های قبل رشد 80 درصدی داشته و امسال آستان مقدس امامزاده محمد هلال(ع) با 32 هزار و 800، شهر زیر زمینی ‘اویی’نوش آباد با 25 هزار و 579 و کویر مرنجاب با 21 هزار و 470 نفر به ترتیب بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص دادند.

صدیقیان ضمن اشاره به خدمات اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل گفت: توزیع بروشورهای راهنمای گردشگری و برگزاری نمایشگاه های عکس، صنایع دستی و هنرهای سنتی از خدمات اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای مسافران نوروزی به شمار می‌رود.

به گزارش تسنیم، دریاچه نمک، کویر سیازگه ابوزیدآباد، مسجد نقشینه، سایت ویگُل، مقبره حاج سلیمان صباحی بیدگلی از شاعران نامدار دوران زندیه، خانه ‌های تاریخی، عمارت علی آباد، افتخارالاسلام دربندی، بنی ‌طبا، عبدالله خان و مسعودی، حمام ‌های عنایتی، حاج محمد، یخچال و مختص‌آباد از جمله مکان‌های تاریخی آران و بیدگل است و تاکنون 125 اثر تاریخی شهرستان آران و بیدگل در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605474
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.